شناسهٔ خبر: 172247 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پرونده های ترک فعل مسئولان را فنی، حقوقی و بدون سیاسی کاری بررسی می کنیم

شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: درصدد هستیم پرونده هایی را در جهت بررسی موضوعاتی که مربوط به ترک فعل مسئولان می‌شود را تشکیل دهیم.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود این کمیسیون به بحث ترک فعل مسئولان، گفت: پیش از این پرونده ای درباره وزیر سابق راه و شهرسازی در این کمیسیون تشکیل و در حال بررسی آن هستیم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون درصدد هستیم پرونده هایی را در جهت بررسی موضوعاتی که مربوط به ترک فعل مسئولان می‌شود را تشکیل دهیم، ادامه داد:منتها یک دغدغه داریم که آن این است که مطلقا چنین حسی به وجود نیایید که با انگیزه های سیاسی به پرونده‌ها ورود کرده ایم و نمی‌خواهیم این فضا ایجاد شود.

نماینده ابهر و خرمدره در مجلس تصریح کرد: باید فضایی در کشور ایجاد شود که هر فردی که مسئولیتی را بر عهده گرفت بداند که اگر در آن دوران تخلفی را داشته است حتماً به آن رسیدگی خواهد شد و این نیست که کسی بعد از  دوران مسئولیت با وی کاری نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: پرونده های که به کمیسیون در این زمینه ارائه می شود را به صورت فنی و حقوقی بررسی خواهیم کرد و در صورت احراز تخلفات با فرد خاطی برخورد و به قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد.

شجاعی با بیان اینکه در زمینه برخورد با ترک فعل مسئولان در برخی جاها با خلا قانونی مواجه هستیم، اظهار داشت: در این زمینه دست قوه قضائیه بسته است اما با توجه به وظایفی که در قانون اساسی برای کمیسیون پیش بینی شده است می توانیم به راحتی در این موضوعات ورود کنیم.

نظر شما