شناسهٔ خبر: 171297 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

رئیس کمیسیون قضائی:

ابلاغ دستورالعمل ترک فعل در جلوگیری از تخلف مسئولان موثر بود

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغ دستورالعمل ترک فعل از سوی قوه قضائیه در جلوگیری از فساد و ترک فعل مسئولین بسیار موثر واقع شده است.

به گزارش «نماینده»موسی غضنفرآبادی در ارزیابی نتایج ابلاغ دستورالعمل ترک فعل مسئولان از سوی قوه قضائیه گفت: سازمان بازرسی کل کشور نقش اصلی را در اجرای دستورالعمل ترک فعل دارد. البته موضوع ترک فعل از گذشته هم پیگیری شده است اما دستورالعمل مذکور تاکید بر این است که دیگران گمان نکنند اگر کسی وظیفه قانونی خود را ترک کند، نسبت به آن چشم‌پوشی می‌شود و یا اقدامی صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین ابلاغ دستورالعمل ترک فعل مسئولان از سوی قوه قضائیه اقدامی جدی و گوش‌زد به افرادی بود که در وظایف قانونی خود اهمال و کم‌کاری می‌کنند. برخی مواقع فرد همه تلاش خود را می‌کند و سوءنیتی هم ندارد، با این حال ممکن است به نتیجه مثبتی نرسد، اما به اندازه ظرفیت خود سعی کرده است ولی گاهی اوقات ترک فعل‌ها منجر به خسارت‌های فراوانی می‌شود که سازمان بازرسی به این موارد ورود پیدا می‌کند.

غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه افرادی که ترک فعل می‌کنند باید مجازات شوند، تصریح کرد: گاهی ممکن است افراد به دلیل نداشتن توان و تخصص انجام فعالیت موردنظر، ترک فعل کرده باشند،‌اما نکته حائز اهمیت این است فردی که توان و تخصص ندارد نباید در جایگاهی قرار بگیرد که خسارت‌های فراوانی را به کشور وارد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در نهایت به موجب ابلاغ دستورالعمل ترک فعل اقدامات مناسبی در جامعه در حال شکل‌گیری است و سازمان بازرسی به عنوان پیشران این موضوع است که فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

به باور غضنفرآبادی ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به ترک فعل مسئولان از طرف قوه قضائیه در جلوگیری از فساد و ترک فعل مسئولین بسیار موثر واقع شده است.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن اشاره به لزوم اجرای دستورالعمل ترک فعل در مورد برخی از دستگاه‌ها یادآور شد: دپو شدن کالاهای اساسی مردم در گمرک که منجر به فاسد شدن آنها شده، از جمله مصادیق ترک فعل مسئولان است، لذا باید براساس دستورالعمل ترک فعل با عوامل این قضیه برخورد کرد.

نظر شما