شناسهٔ خبر: 172221 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

ناامن‌سازی دریای عمان بهانه خوبی برای دست‌درازی به ایران نیست

مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است کشورهای منطقه‌ای و قدرت‌های فرامنطقه‌ای نسبت به ظرفیت‌ها و امکانات جمهوری اسلامی آگاه هستند از این رو به هیچ وجه به بهانه وقایع اخیر در دریای عمان که خودشان مسبب آن بوده‎ اند، علیه ایران اقدام نظامی نخواهند داشت.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به وقایع اخیر در دریای عمان و خلیج فارس و توطئه کشورهای غربی در نسبت دادن آن به جمهوری اسلامی، گفت: به طور طبیعی هیچ کشوری حریم امنیتی خود را ناامن نمی کند که در همین راستا دریای عمان و خلیج فارس نیز حریم امنیتی ایران بوده و در دایره امنیت کشور و ملت ما محسوب می شود لذا در تأمین امنیت آن اهتمام داریم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی با هر عاملی که امنیت منطقه را به خطر بیاندازد، مقابله می کند، اظهار داشت: برخی از قدرت های فرامنطقه ای از مدت ها پیش برای اینکه بهانه حضور در منطقه را داشته و پایگاه های نظامی خود را توجیه کنند، عملیات های ایذایی انجام می دهند تا ایران هراسی را افزایش دهند.وی در ادامه اقدام نظامی علیه ایران را به هیچ وجه متصور ندانست و تأکید کرد: هیچ کشوری جرأت نمی کند به منافع جمهوری اسلامی به ویژه در منطقه دست درازی کند ضمن اینکه آنها می دانند اگر منافع جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند در واقع خودشان تهدید می شوند.

عباس زاده مشکینی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول تاریخ پیش قدم هیچ جنگ و تعرضی نبوده و تنها در هر عرصه ای با جدیت از خود دفاع کرده، اظهار داشت: ما امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بومی داریم که قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای نسبت به آن آگاه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنگه هرمز جزء حریم های امنیتی ما بوده و هیچ وقت نمی خواهیم آن را ناامن کنیم، بیان داشت: ما برای تأمین امنیت منطقه و گذرگاه ها تلاش می کنیم و اگر بخواهند منافعمان را مورد تعرض قرار دهند با کسی تعارفی نداشته و متعرض را پشیمان می کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از همسایگان می خواهیم برای تأمین امنیت منطقه همکاری کنند چرا که تنها با مشارکت می توان ثبات در منطقه ایجاد کرد.

نظر شما