شناسهٔ خبر: 172202 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

منتظری در پاسخ به دغدغه عدم امنیت شغلی خبرنگاران:

مجلس تمام تلاش خودر را برای شکل گیری نظام صنفی مطبوعات انجام خواهد داد

غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نظام صنفی مطبوعات و خبرنگاران هر چه سریعتر شکل بگیرد مشکلات اهالی رسانه از بیمه تا حقوق آنها در دستور کار قرار می‌گیرد و مجلس بدون شک همکاری لازم را خواهد داشت.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری در آستانه روز خبرنگار گفت: خبرنگاران، سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی, آگاهی بخشی و حفظ حقیقت هستند و امروز در مصاف با کرونا، بدون تعطیلی و با افزایش ظرفیت، متعهد و جان بر کف پا به پای مدافعان سلامت در خط مقدم جنگ با کرونا، کوشیده اند.

خبرنگاران از تصویر تا کلام, واژه به واژه کلمات همراه مردم بوده‌اند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگاران از تصویر تا کلام, واژه به واژه کلمات همراه مردم بوده‌اند و گاهی با مردم درد دیده گریسته و گاهی سکوت مظلومیت را فریاد زنده‌اند و تنها عشق آنها را مقابل این ناملایمات به صبر دعوت کرده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تجلیل از اصحاب رسانه در روز خبرنگار در دستور کار تمام نهادها، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و شخصیت‌های مختلف کشور قرار دارد، اما تلاش و کوشش آنها در پاسخ به نیازمندی‌ها و رفع مشکلات و تنگناهای اساسی فراروی خبرنگاران و فراهم سازی بسترهای لازم برای امنیت شغلی و حتی اتخاذ رویکردهای که در شان این قشر شریف باشد همیشه با اما و اگرها روبرو بوده است.نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بیان کمبودها در روزهای مناسبتی بدون عکس العمل مثبت فقط تکرار مکررات است و در این بین شاهد کاهش مشکلات نیستیم، اگر طرح نظام صنفی مطبوعات و خبرنگاران هر چه سریعتر شکل بگیرد مشکلات اهالی رسانه از بیمه تا حقوق آنها در دستور کار قرار می‌گیرد و مجلس بدون شک همکاری لازم را خواهد داشت.

منتظری تصریح کرد: تا زمان شکل گیری نظام صنفی خبرنگاران وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی باید تدابیری برای حل مشکلات این گروه از فرهنگیان کشور بیندیشند تا مشکلات این گروه از جامعه که همیشه در قلب وقایع بودند مورد توجه قرار بگیرد و مسائل مربوط به آنها حل شود.نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین قدردانی از این گروه زحمت کش در هفته خبرنگار حل مشکلات آنها است که این اهم نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از وزارت ارشاد گرفته تا وزارت و راه و شهرسازی و حتی وزارتخانه کار,تعاون و رفاه اجتماعی و…. را می‌طلبد.

نظر شما