شناسهٔ خبر: 172097 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فیروزی‌پور:

جوان‌گرایی و البته یاری از با تجربه‌ها باید در دستور کار دولت سیزدهم قرار بگیرد

فیروزی پور نماینده مردم شریف نطنز گفت: انتظار از دولت سیزدهم ایجاد هماهنگی بین نیروهای جوان و نیروهای باتجربه است.

به گزارش «نماینده» رحمت الله فیروزی‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم جوان‌گرایی در دولت سیزدهم گفت: درباره کابینه دولت آینده حداقل مطمئن هستیم که از افراد نخبه جوان در بدنه دولت به‌کارگیری خواهد شد، اما اینکه برخی از وزارت خانه‌ها نیاز به افراد با تجربه و پخته دارد مسئله‌ای است که باید به دقت بررسی شود.

وی افزود: بعضی از وزارت‌خانه‌ها و مسندهای دولتی نیاز به افراد باتجربه و کاردان دارند، اما در مسئله اجرا سیاست‌های دولت باید توجه داشت که نیروهای جوان و جهادی می‌توانند کار را پیش ببرند، به همین دلیل انتظار از دولت سیزدهم ایجاد هماهنگی بین نیروهای جوان و نیروهای باتجربه است.

فیروزی‌پور ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری راه‌حل برون‌رفت از مشکلات را دولت جوان انقلابی می‌دانند، توقع از دولت سیزدهم آن است که حتی‌المقدور از نیروهای جهادی و جوان بهره‌گیری کند، اما باید مراقب بود این مسئله باعث حجیم‌تر شدن بدنه دولت نشود.

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: بدنه دولت در حال حاضر بسیار حجیم است، برخی معتقداند باید از حجم آن کاسته شود، تا پویایی لازم را به دست بیاورد و در هزینه‌های دولت هم صرفه جویی بشود به علاوه اینکه بسیاری از نارضایتی‌های مردم به دلیل حضور مدیران بی‌کفایت در قوه‌مجریه است.

فیروزی‌پور تصریح کرد: به‌کارگیری نیروهای جوان در کنار نیروهای پخته و باتجربه به همراه وحدت کلمه قطعا موجب بهبود اوضاع در آینده می‌شود، ولی باز هم تاکید می‌کنم تزریق نیروهای جوان باید موازی با غربالگری و خارج‌کردن نیروهای کم‌توان و یا غیرهمراه با سیاست‌های نظام از بدنه‌دولت باشد.

وی اضافه کرد: دولت آقای رئیسی با جوان‌گرایی و سایر رهنمودهای رهبری می‌تواند سطح رضایت‌اجتماعی را از چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم بیشتر کند و این را هم اضافه کنم که مجلس با برنامه‌های انقلابی دولت‌ها و نه خاصه دولت سیزدهم همراه بوده و خواهد بود.

نماینده مردم شریف نطنز در آخر خاطر نشان کرد: چشم امید مردم به دولت سیزدهم دوخته شده است و امید می‌رود این دولت مستند اقدامات تحول‌خواهانه خود را بر مبنای فرازهای بلند بیانیه گام دوم انقلاب قرار دهد و با استفاده از توصیه‌های رهبری و دلسوزان انقلاب و کشور، میهن اسلامی‌‎مان را سرفرازتر از وضعیت فعلی کند.

نظر شما