شناسهٔ خبر: 171922 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضایی در نطق میان دستور:

عدم استخدام جوانان به بهانه کوچک سازی دولت سبب شده تا برخی افراد با رانت کارمند دولت شوند

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: از زمانی که دولت ها با شعار کوچک سازی دولت درب استخدام را بسته اند، ببینید چه میزان از خواص، با رانت و پارتی کارمند دولت شده اند.

به گزارش «نماینده» علی رضائی در نشست علنی امروز ( سه شنبه ۵ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به بحران بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: بارها و بارها هر کدام از ما نمایندگان خواهش دردمندانه پدران و مادران برای شغل فرزندانشان دیده ایم اما نتوانستیم کاری انجام دهیم، از زمانی که دولت ها با شعار کوچک سازی دولت درب استخدام را بسته اند، ببینید چه میزان از خواص، با رانت و پارتی کارمند دولت شده اند.

نماینده مردم کنگاور و صحنه و هرسین  در مجلس با اشاره به بحران آب بیان کرد: خشکسالی امسال در ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده است، قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید و همه غافلگیر شوند باید شرایط خاص را پیش بینی و برنامه ریزی کرد، توجه به شرایط اقلیمی ایران و خشکسالی، روان آب ها و سد سازی باید در برنامه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: گرانی کالا و خدمات، معیشت به خطر افتاده طبقه ضعیف، گرانی نان، مصالح ساختمانی، کالاهای اساسی موجب نگرانی جدی است که وظیفه دولت آینده را سنگین می کند، امروزه اقتصاد ما در شرایط جنگی قرار دارد به عبارتی دیگر در جنگ اقتصادی هستیم، ولی بن بست نداریم بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و بخشی هم ناشی از سوء مدیریت است.

وی ادامه داد: در مقابل ضعف مشهود حوزه اقتصاد، اقتدار سیاسی و بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران را داریم، در معادلات منطقه ای و بین المللی تاثیرگذار هستیم، مولفه های اقتدار و بازدارندگی در سطح بالایی قرار دارند که فکر طمع ورزی به این آب و خاک را سلب کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: کشوری که در نظام بین الملل جایگاهی قابل احترام دارد نباید به لحاظ اقتصادی آنقدر شکننده باشد که فریاد اعتراض مردم بلند شود، طبقه ضعیف فقط مشمولین کمیته امداد و بهزیستی نیستند، افراد و خانواده های آبرومند  دیگری هستند که جزو کمیته امداد و بهزیستی نیستند ولی به مراتب از آنها ضعیف ترند و دولت آینده حتما باید به این بخش از جامعه توجه جدی داشته باشد.

رضایی اظهار داشت: امروزه دولت جنایتکار، زورگو و تروریست آمریکا یکی از منفورترین کشورها در نزد افکار عمومی جهانیان است، هرجا آمریکا ورود کرده است جنگ، خون ریزی و کشتار و نا امنی به جا گذاشته است، نمونه آن افغانستان است که بعد از ۲۰ سال حضور آمریکایی ها امنیت و توسعه ای رخ نداد، نا امنی و دامن زدن به اختلافات داخلی در افغانستان ثمره حضور آمریکایی ها بود. حضور آمریکا در عراق دستاوردی برای این کشور همسایه نداشت.

وی تاکید کرد: هژمونی و هیمنه پوشالی دولت آمریکا رو به افول است، سیاه پوستان آمریکا به شدت از رفتارهای نژاد پرستانه دولت خشمگین هستند و این نارضایتی عمومی نشانه زوال و فروپاشی دولت آمریکا است، در مقابل کشور ایران یکی از امن ترین و  مستقل ترین کشور دنیا است و بخشی از مشکلات اقتصادی که مردم را رنج می دهد ناشی از استقلال و ایستادگی در مقابله نظام سلطه است و رویارویی با استکبار جهانی و نظام سلطه هزینه دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کشورهای اروپایی عملا در طول ۴۰ سال گذشته به عنوان تابع آمریکا عمل کرده اند، حتی در برجام هم نتوانسته اند بعد از خروج آمریکا حرکت مثبتی در قابل مردم ایران انجام دهند بنابراین نمی شود به کشورهای اروپایی هم اعتماد کرد.

رضایی با بیان اینکه تبعیض از عوامل توسعه نیافتگی کشورها است، گفت: ما نمایندگان سوگند یاد کرده ایم از مردم دفاع کنیم و حرف مردم را به گوش مسئولان برسانیم، بی توجهی به معیشت مردم قابل قبول نیست، بسیاری از قوانینی که در مجلس تصویب می شود کاربردی نیست، به درد مردم نمی خورد و در بُعد نظارت هم موثر عمل نشده است اگر خوب عمل می کردیم شاهد اعتراض مردم نبودیم، هم مجلس و هم دولت قصور داشته ایم و باید بپذیریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان، نه اجرای ناقص و اعمال آخرین مدرک تحصیلی آنان و بهره مندی از همترازی ۸۰ درصد حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه ها در خواست قشر فرهنگی جامعه است، چرا که فرهنگیان به تناسب وظایف محوله حقوق و مزایا دریافت نمی کنند و کماکان وزارت آموزش و پروش حیاط خلوت سیاسیون است. جمعیت بالای فرهنگیان را نباید دلیلی برای نبودن بودجه به حساب آورد.

بازنشستگان درست در ایامی که نیازمند امنیت ذهنی هستند مشکلات ذهنی زندگی آنان را بی قرار ساخته است، این مملکت بر دوش بازنشستگان ساخته شده است و اکنون  بی توجهی به این عزیزان دور از انصاف است. بازنشستگان همسازن سازی حقوق شان با شاغلین را خواستارند و با توجه به جایگاه و معیشت ضعیف آنان مطالبه ای به حق است و دولت و مجلس باید اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به مواد جا مانده از قانون جامع ایثارگران، اظهار داشت: از دولت آینده انتظار می رود به خواسته به حق جامعه بزرگ ایثارگران، خانواده معظم شهدا،  جانبازان، رزمندگان و آزادگان جامع عمل بپوشاند و برخی از مواد این قانون که جامانده یا دولت قبل اجرا نکرده ابلاغ و اجرا کند تا موجبات رضایتمندی ایثارگران فراهم شود. بررسی وضعیت معیشتی و رنج آور جانبازان کمتر از ۲۵ درصد و رزمندگان کمتر از ۶ ماه در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انتخاب استانداران ویژه برای خوزستان و سیستان و بلوچستان را از سوی آقای رئیسی به فال نیک می گیریم، مردم صبور خوزستان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وفاداری و دین خود را به نظام و انقلاب ثابت کردند.

نظر شما