شناسهٔ خبر: 171831 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روحانی قانون لغو تحریم‌ها را نخوانده/ هیچ تحریمی رفع نشده است

هادی بیگی نژاد عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: به احتمال زیاد، رئیس‌جمهور قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را مطالعه نکرده است و از محتوای آن خبری ندارد.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس فرصت به نتیجه رساندن برجام را از دولت گرفت، اظهار داشت: به احتمال زیاد، رئیس‌جمهور قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را مطالعه نکرده است و از محتوای آن خبری ندارد.

وی بیان کرد: روحانی و برخی هم‌طیفی‌های وی، در روزهای آخر کاری، به دنبال جریان‌سازی برای چند سال آینده هستند و این مباحث را مطرح می‌کنند تا بگویند که ما می‌خواستیم کار کنیم و تحریم‌ها را لغو کنیم، اما نگذاشتند که کارمان را انجام دهیم.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تصریح کرد: روحانی در این کار تنها نیست و جریان غرب‌گرای داخلی هم که در این هشت سال هر اقدامی را برای کوتاه آمدن در مقابل غربی‌ها انجام دادند، در حال زمینه‌سازی هستند تا در چند سال آینده بگویند ما عامل ایجاد مشکلات در کشور نبودیم و دیگران نگذاشتند تا کار خود را انجام دهیم.

غرب‌گرایان داخلی دنبال ایجاد پایانی خوش برای دولت روحانی هستند

بیگی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر نگاهی منفی نسبت به دولت فعلی و جریان غرب‌گرای داخلی وجود دارد، گفت: جریان غرب‌گرا تلاش دارد، مشکلات را به گردن نمایندگان مجلس بیاندازد، لذا به دنبال این هستند که پایانی خوب و خوش برای دولت تدبیر و امید و آینده روشنی برای تفکر سیاسی خود به وجود آورند.

وی ادامه داد: صحبت‌های روحانی درباره علل عدم رفع تحریم‌ها با واقعیت‌های جامعه سنخیتی ندارد. رئیس‌جمهور که زمانی ادعا می‌کرد تمام تحریم‌ها لغو می‌شود، باید در این باره پاسخگو باشد و بگوید کدام تحریم لغو شده است؟ هیچ تحریمی لغو نشده است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه هیچیک از تحریم‌های ایران لغو نشده است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور اغلب مباحثی را مطرح می‌کند که صحت ندارد و به مردم اطلاعات غلط می‌دهد، وی باید در این روزهای پایانی دولت، دست از این کار بردارد و درباره واقعیت‌های موجود صحبت کند.

نظر شما