شناسهٔ خبر: 171821 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: باید برای تشنگی عشایر و احشام پارس آباد و دشت مغان اقدامی صورت گیرد

جهانگیر زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از بی توجهی دولت و وزارت نیرو به کمبود آب و قطعی برق در طول ماه‌های اخیر گفت:‌ عشایر و احشام منطقه پارس آباد و دشت مغان در کنار رود ارس، تشنه هستند و تولیدات کشاورزی و دامی در طول ماه‌های اخیر آسیب جدی دیده است.

به گزارش «نماینده» عباس جهانگیرزاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعی آب و برق در برخی مناطق کشور و عدم مدیریت آن در طول سالهای اخیر اظهار داشت: قطعی آب و برق فقط در خوزستان و سیستان و مناطق مرکزی کشور نیست، بلکه حتی منطقه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلان‌دوز هم که ۶۵۰ روستا دارد دچار قطعی آب و کمبود آن است، این در حالی است که ما در کنار رود ارس قرار داریم.

وی افزود: متأسفانه طی سالیان گذشته اقدامات اساسی برای تأمین آب شرب و آب دامداری‌های این منطقه انجام نشده است و دولت و وزارت نیرو در این زمینه عقب‌ماندگی‌های زیادی دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: شاید باورپذیر نباشد که درکنار رود ارس دچار کم‌آبی باشیم، ولی در صورت بی‌توجهی به این موضوع، تعداد زیادی دام دچار کم‌آبی شده و خسارات سنگینی به خانوارهای این مناطق وارد خواهد شد.

جهانگیرزاده گفت: دشت مغان در اثر کم‌آبی در طول سالهای اخیر دچار ضرر و زیان زیادی شده است و با اینکه در کنار رود هستیم تشنه هستیم و همینطور در تأمین آب شرب هم مشکلات زیادی وجود دارد. 

وی گفت:‌در طول سالهای اخیر مشکل خشکسالی و کمبود آب شرب و آب احشام توانسته روستائیان دشت مغان و پارس‌آباد را به دردسر انداخته و آنها در زمینه تولید به معضلات بزرگی برخوردند. 

جهانگیرزاده ادامه داد:‌ بارها به وزارت نیرو، اداره آب منطقه‌ای و اداره برق منطقه‌ای تذکر داده و موضوع را پیگیری کرده‌ام، ولی بعد از گذشت دو تا سه ماه پاسکاری از این اداره به آن اداره عملا کار خاصی از سوی دولت صورت نگرفته است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بی‌توجهی دولت به مشکلات آب و برق منطقه ایران در گوشه و کنار کشور خیلی عجیب و غریب است؛‌ نباید حتما مشکل به بحران تبدیل شود تا مسئولان برای رفع آن ورود کنند، در حالی که می‌توانستیم با کمترین هزینه، مشکلات را کاهش داده و رفع کنیم.

وی در پایان گفت: ۷۰ درصد کشاورزی و جامعه عشایری استان اردبیل در منطقه پارس‌آباد و دشت‌مغان و بیله‌سوار است و باید مشکلات کم‌آبی و قطعی برق آن منطقه به صورت اساسی حل و فصل شود، این در حالی است که وزارت نیرو و دولت در این زمینه به وظایف اساسی خود در طول سالهای اخیر عمل نکرده‌اند. 

نظر شما