شناسهٔ خبر: 171689 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گودرزی با اشاره به اقدام اخیر وزارت خارجه آمریکا؛

تهران خواهان لغو تمامی تحریم‌ها است، نه تمدید معافیت‌ها

گودرزی عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات برجامی، خواهان لغو تمامی تحریم ها است.

به گزارش «نماینده» عباس گودرزی در واکنش به صدور معافیت تحریمی آمریکا برای دسترسی ایران به دارایی‌های مسدود شده در کره جنوبی و ژاپن، گفت: جمهوری اسلامی برای ادامه مذاکرات برجامی، خواهان لغو تمامی تحریم ها است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمدید معافیت ها برای برخی از تحریم ها نباید موجب تغییر در سیاست های راهبردی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با دیگر کشورها ایجاد کند. باید چشم انداز و استراتژی تعریف شده، مدون و محکمی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات تصمیمات مقطعی، کم اثر و ناپایدار موجب شود تصمیمات راهبردی، موثر و پایدار کشورمان را تحت الشعاع قرار دهد لذا باید مراقب هدفگذاری های صورت گرفته باشیم، ادامه داد: اگر کشوری ناظر بر استراتژی دقیق و محکم گام برندارد، ممکن است در دراز مدت ضررهای فراوانی را مشاهه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است که با قرار دادن چاقوی تحریم ها زیر گلوی ملت ایران، رفتار مسئولان را کنترل و مدیریت کند، افزود: بر این اساس باید توجه داشت که تحریم های آمریکا با هدف فشار حداکثری و با زانو درآوردن ملت ایران و تغییر رفتار مسئولان برنامه ریزی شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت های داخلی سبب کنترل تروم، تحقق اقتصادی مقاومتی و رونق تولید می شود که نهایتا افزایش ارزش پول ملی را رقم می زند، خاطرنشان کرد: بنابراین هم راستا با دیپلماسی فعال، انجام مذاکرات هوشمندانه، نرمش های قهرمانانه و تعامل با دنیا، نباید از اتکا به ظفیت های کشورمان، تمرکز بر فعالیت های مولد و تولید ثروت مبتنی بر ظرفیت های بومی غافل شویم.

نظر شما