شناسهٔ خبر: 171669 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسین زاده:

پاسخگویی دولت به تذکرات نمایندگان، چالش‌ها میان دو قوه را کاهش می‌دهد

حسین زاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مسئولان باید بدانند پاسخی که به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان می دهند در واقع پاسخ به درد و مشکلات مردم است.

به گزارش «نماینده» حسین حسین زاده تأکید کرد: تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور یکی از ابزارهای نظارتی و یکی از ساده ترین راه ها برای آگاه سازی مسئولان دولت و وزرا درباره مشکلات موجود است.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای مجلس تا کنون ده‌ها تذکر به مسئولان اجرایی کشور داده ام اما پاسخی داده نمی شود، عنوان کرد: از آن بالاتر حتی وزرا هم به طرح سؤالات به درستی پاسخ نمی دهند.

وی در ادامه با ذکر مثالی عنوان کرد: معتقدیم صنعت را نباید سیاسی کرد اما باید سیاست صنعتی داشته باشیم با این حال در این زمینه دولت هیچ اقدام قابل توجهی نداشته که بارها در این خصوص تذکر داده ایم و هیچ پاسخی ارائه نشده است.

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه نمایندگان تحت فشار افکار عمومی هستند تا مشکلات را از سوی مسئولان پیگیری کنند، اظهار داشت: نمایندگان برای پیگیری و حل مشکلات مردم به صورت مداوم تذکر می دهند و مشکل شخصی با مسئولان ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین به مثال دیگری در حوزه انتخابیه خود اشاره و بیان کرد: برای احداث زمین ورزشی از بودجه نفتی مصوبه ای گرفته ایم اما دولت آن را اجرا نمی کند و به تذکرات در این خصوص هیچ واکنشی نشان نمی دهند لذا باید اقدامی شود تا دولت نسبت به تذکرات پاسخگو باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه پاسخگویی شفاف دولت به تذکرات نمایندگان از چالش های میان این دو قوه می کاهد، خاطرنشان کرد: لازم است سامانه ای برای ارائه پاسخ از سوی دولت ایجاد شود و مسئولان بدانند پاسخی که به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان می دهند در واقع پاسخ به درد و مشکلات مردم است.

نظر شما