شناسهٔ خبر: 171617 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

مجلس به دنبال رفع دغدغه معلمان از طریق تصویب لایحه رتبه بندی

سرگزی رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از تلاش مجلس یازدهم برای رفع دغدغه معلمان از طریق تصویب لایحه رتبه بندی فرهنگیان خبر داد و گفت: بودجه های تخصیص یافته در کشورهای پیشرفته دنیا برای نظام آموزشی، خود به نوعی چک تضمینی برای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی در آن کشور است و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

به گزارش «نماینده» محمد سرگزی در خصوص تصویب کلیات لایحه رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: کلیات این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید و جزئیات آن در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در حال رسیدگی و جمع بندی است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه های تخصیص یافته در کشورهای پیشرفته دنیا برای نظام آموزشی، خود به نوعی چک تضمینی برای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی در آن کشور است. هرگاه معلم و استادی که دغدغه مالی نداشته باشد را مشاهده کردید، متوجه آموزش دقیق او خواهید شد.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و شهروندی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت این لایحه، گفت: نظام آموزشی سازنده سازه سیستم اقتصادی کشورها است، البته نباید همه موارد را به حقوق معلمان ربط داد بلکه هر گاه نظام آموزشی توسط مراجع اقتصادی تامین مالی مناسبی شد و تجهیزات مورد نیاز آموزشی با بروزرسانی دنیا همگام بود، قطعا این سیستم کارآفرین، اقتصاددان و سایر مشاغل دیگر در آینده را تضمین می کند.

وی تصریح کرد: هر ساله وعده میلیاردها تومان تخصیص برای آموزش و پرورش مطرح می‎شود، اما همچنان در استان ما معلم کپرنشین و روستایی برای آموزش با مشکل حقوق و پرداخت ها مواجه است. 

رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش بنده و همکارانم در نهایی شدن این لایحه است تا بیش از این معلمان زحمت کش در کشور دغدغه این موضوع را نداشته باشند.

نظر شما