شناسهٔ خبر: 171592 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

نهاده‌های وارداتی آلوده به سم آفلاتوکسین باید معدوم یا مرجوع شوند

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ضمن انتقاد از تصمیم سازمان ملی استاندارد برای تغییر استاندارد میزان آلودگی به آفلاتوکسین، گفت:نهاده‌های وارداتی آلوده به سم آفلاتوکسین باید معدوم و یا مرجوع شوند.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص دپو نهاده‌های دامی آلوده در بنادر کشور و اقدامات سازمان ملی استاندارد برای توزیع آنها، گفت : طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود ۱۵۲ هزار تن نهاده دامی آلوده به سم آفلاتوکسین وارد کشور شده است و کماکان در انبارها نگهداری می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه سازمان ملی استاندارد اصرار دارد که نهاده آلوده وارد شده در سال های ۹۸ و ۹۷ را مجددا آزمایش کند، عنوان کرد: سازمان استاندارد مدعی شده که در گذشته استاندارد میزان آلودگی به سم آفلاتوکسین ۵ppi بوده که اکنون به ۲۰ppi افزایش داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چه اتفاقی رخ داده است که پس از گذشته سه سال قصد دارند اعلام کنند ۱۵۲ هزار تن نهاده آلوده دیگر آلودگی به سم آفلاتوکسین ندارد، عنوان کرد: اگر نهاده ‎های آلوده وارد کشور شود و در چرخه مصرف دام و طیور قرار بگیرد شیر و گوشت تولیدی سرطان زا است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با دارا بودن اطلاعات دقیق از انبار نگهداری نهاده‌های آلوده از توزیع آنها جلوگیری می‌کند و با جدیت در مقابل این موضوع می‌ایستد، تصریح کرد: نهاده‌های وارداتی آلوده به سم آفلاتوکسین باید معدوم و یا مرجوع شوند، هر اقدامی غیر از این دو راه که مورد تایید مسئولین سازمان غذا و دارو نباشد قابل برخورد و پیگیری است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد با صدور بیانیه نمی‌تواند اقدام خود را توجیه کند، گفت: نهاده‌های دامی آلوده توسط سازمان پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی وارد کشور شده، نمی‌توانند پس از سه سال و انجام بیش از ۷۰مورد آزمایش اعلام کنند که استاندارد میزان آلودگی نهاده‌ها به سم آفلاتوکسین تغییر کرده است.

نظر شما