شناسهٔ خبر: 171549 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همتی:

همچنان سیاست آمریکا در قبال ایران اعمال تحریم های ظالمانه است

حسن همتی رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست آمریکا و متحدانش در قبال ایران اسلامی مشخص است و هیچگاه از دشمنی نسبت به کشورمان دست بردار نخواهند بود و البته تصور می کنند با اعمال تحریم ها ملت ما دست از آرمانها والای انقلاب برخواهند داشت.

به گزارش «نماینده» حسن همتی به تحریم ۸ شرکت به دلیل نقض تحریم ها علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها با تحریم افراد حقیقی و حقوقی کشورمان و همچنین شرکت ها و افرادی که با ایران ارتباط دارند به دنبال دستیابی به اهداف پلید خود هستند و چنین موضوعی را نیز در این سالهای اخیر به اثبات رسانده اند، اما ما هم استوار در مقابل مستکبران جهانی ایستادگی کرده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: می خواستند تعدادی از تحریم ها علیه کشورمان را لغو کنند تا به سمت آنها اقبال نشان داده شود و در واقع حسن نیت خود را با این اقدام ناچیز نشان دهند، اما ما شناخت کافی را نسبت به سردمداران ایالات متحده داشته‌ایم و اعلام کردیم که تحریم ها باید یکجا لغو شود.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس افزود: آمریکایی ها غیر قابل اعتماد هستند؛ قطعا اگر بخواهند تحریمی را علیه کشورمان لغو کنند، تحریم‌های دیگری را علیه ایران وضع می کنند؛ چرا که آنها به دنبال منافع خودشان هستند و ما نیز در مقابل زیاده خواهی های آنها ایستادگی کرده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سیاست آمریکا و متحدانش در مقابل جمهوری اسلامی ایران مشخص است؛ اگرچه روسای جمهور این کشورها تغییر می کنند، اما سیاستهایشان نسبت به کشورمان هیچگاه تغییر نمی کند.

رئیس کمیته امنیتی مجلس بیان کرد: آمریکایی ها باید متوجه شده باشند که ما از منافع خودمان کوتاه نخواهیم آمد و با موضع گیری های انقلابی و همچنین مقاومت مردم زیر بار لغو چند تحریم آنها نخواهیم رفت؛ بالاخره همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «تحریم ها باید یکجا برداشته شود و پس از آن نیز ما راستی آزمایی کنیم».

وی تاکید کرد: مقامات آمریکایی تصور می کنند با تحریم مقامات و شرکت های ایرانی به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد و ما را از پیشرفت در زمینه های مختلف وا می دارند، اما باید گفته شود که در طول ۴۰ سال اخیر دائما مورد تحریم ظالمانه آنها واقع شدیم، اما همچنان به مسیر پیشرفت کشور سرعت بخشده ایم که چنین موضوعی نیز با دستان توانمند جوانان نخبه و با استعداد کشورمان انجام شده است.

نظر شما