شناسهٔ خبر: 171489 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظری با اشاره به نشست آستانه:

پررنگ شدن نقش مردم سوریه در قانون اساسی و تقسیم قدرت در دوران پساداعش ضروری است

علیرضا نظری - خمین رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس گفت: نشست آستانه در تلاش است نقش مردم در اصلاحات قانون اساسی و تقسیم قدرت در دوران پساداعش پررنگ شود.

به گزارش «نماینده» علیرضا نظری در خصوص دستاوردهای برگزاری نشست آستانه از سوی ایران، روسیه و ترکیه، گفت: بحران امنیتی دمشق کشورهای متعددی را دچار چالش کرده لذا برگزاری نشست های بین المللی برای برون رفت از وضع وجود دارای اهمیت دوچندان است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می توان اذعان کرد در صحنه میدانی سوریه برای مبارزه با تروریست ها کشورهای متعددی نقش آفرینی کردند که این کشورها در صحنه سیاسی نیز وارد شدند و شانزدهمین دور نشست آستانه در این راستا برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خروج نیروهای افراطی از سوریه یکی از دستاوردهای همگرایی سیاسی بین المللی است، ادامه داد: نشست آستانه در تلاش است نقش مردم در اصلاحات قانون اساسی و تقسیم قدرت در دوران پساداعش پررنگ شود و به عبارتی مردم این کشور سرنوشتشان را انتخاب کنند نه اینکه کشورهای بیگانه اقدام به دخالت در امور سوریه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در شرایط کنونی بازگشت آوارگان سوری به کشورشان دارای اهمیت است لذا باید با همگرایی سیاسی زمینه تحقق این مهم فراهم شود.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد امروزه جریان تجزیه طلبانه در تلاش هستند با تفرقه افکنی اقدامات انجام دهند که به ضرر منافع ملی این کشور است لذا امیدواریم برگزاری این نشست بین المللی موجب همگرایی داخلی در سوریه نیز شود.

نظر شما