شناسهٔ خبر: 171410 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمدبیگی با اشاره به سفر سوریه:

موانع توسعه همکارهای ایران و سوریه به سرعت رفع شود

محمد بیگی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه تاکید کرد: به‌کارگیری تجربیات اقتصادی و صنعتی و بهداشتی و درمانی ایران توسط سوریه و متقابلاً بهره‌برداری ایران از تجربیات سوریه در زمینه‌های مختلف فرصتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو کشور خواهد بود. لذا ضرورت دارد موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری‌های موجود به‌سرعت رفع شود.

به گزارش «نماینده» فاطمه محمدبیگی عضو هیئت پارلمانی گروه دوستی ایران و سوریه با اشاره به سفر این هیئت به کشور سوریه گفت: در سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به سوریه، نشستی با معاون و تنی چند از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سوریه برگزار شد که در آن راه‌های توسعه همکاری‌های پارلمانی ایران و سوریه در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز  در مجلس شورای اسلامی  ضمن تأکید بر تقویت ارتباط نمایندگان کشورهای اسلامی به‌منظور ایجاد همبستگی میان امت اسلامی و احیای نقش این امت در برخورد با چالش‌های فراروی جهان اسلام گفت: باید تلاش کنیم روابط فی‌مابین ایران با کشورهای منطقه و مسلمان در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌های اقتصادی، علمی و آموزشی و خدمات فرهنگی و سیاسی افزایش یابد.

وی ادامه داد: توسعه و تحکیم روابط تهران و دمشق در تمام زمینه‌ها، به‌کارگیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای تأمین منافع و مصالح مشترک دو کشور در عرصه‌های بین‌المللی، قرار گرفتن ایران و سوریه در شبکه حمل‌ونقل کشورهای آسیای میانه، تقویت مناسبات اقتصادی و سلامت دو کشور باید مورد بررسی جدی قرار بگیرد و این روابط هر چه بیشتر شود.

محمدبیگی به نقش سازنده بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره و عنوان کرد: فراهم شدن زمینه همکاری میان تشکل‌های زنان دو کشور می‌تواند بسترهای این جایگاه را تقویت و مستحکم‌تر سازد.

وی افزود: همچنین به‌کارگیری تجربیات اقتصادی و صنعتی و بهداشتی و درمانی ایران توسط سوریه و متقابلاً بهره‌برداری ایران از تجربیات سوریه در زمینه‌های مختلف فرصتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی دو کشور خواهد بود. لذا ضرورت دارد موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری‌های موجود به‌سرعت رفع شود.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با اشاره به بازگشایی کنسولگری ایران در حلب عنوان کرد: این اتفاق مهم را در مجلس یازدهم به‌صورت جدی پیگیر بودیم که خوشبختانه در خردادماه سال جاری بعد از سال‌ها انتظار این مرکز راه‌اندازی شد. قطعاً این امر می‌تواند زمینه افزایش تبادلات در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و بازرگانی را فراهم کند.

نظر شما