شناسهٔ خبر: 171465 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوری:

افزایش سطح فعالیت‌های کمیسیون‌های مجلس سبب غنای قانونگذاری می‌شود

غلامرضا نوری سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: افزایش سطح فعالیت های کمیسیون های مجلس می تواند سبب تصمیم گیری جامع نسبت به موضوعات، افزایش فعالیت نمایندگان و همچنین توجه بیشتر به دیدگاه کارشناسی شود.

به گزارش «نماینده» غلامرضا نوری قزلجه در رابطه با اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: نشست های صحن علنی و جلسات کمیسیون های تخصصی در یک راستا برگزار می شود و به نوعی تکمیل کننده همدیگر هستند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره خطاب به نمایندگان تاکید جدی بر حضور پررنگ منتخبان در کمیسیون ها داشته اند، اظهار کرد: در واقع شکل گیری چارچوب طرح ها و بعضا لوایح در کمیسیون ها قوام می یابد لذا هر چقدر گزارش کمیسیون ها دقیق تر و جامع تر باشد، قوانین در صحن علنی به صورت بهتری تصویب می شود.

وی ادامه داد: بنابراین همواره حضور پررنگ نمایندگان در کمیسیون ها و بهره گیری از متخصصان و کارشناسان در کمیسیون ها مورد تاکید قرار دارد زیرا موجب افزایش اعتبار گزارش کمیسیون ها می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد نمایندگان حق دارند بر اساس وظایف قانونی در نشست های صحن علنی نظراتشان را نسبت به طرح ها و لوایح بیان کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین افزایش سطح فعالیت های کمیسیون ها می تواند سبب تصمیم گیری جامع نسبت به موضوعات، افزایش فعالیت نمایندگان و همچنین توجه بیشتر به دیدگاه کارشناسی شود.

نظر شما