شناسهٔ خبر: 171445 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون آموزش مجلس با استناد به طرح جدید مجلس:

مؤسساتی که از عنوان «مدرسه» استفاده می‌‎کنند باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بر اساس طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، همه مؤسساتی که از عنوان «مدرسه» استفاده می‌‎کنند باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی با بیان اینکه پس از تعیین تکلیف طرح رتبه بندی معلمان، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که  شور اول آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسید در دستور کار کمیسیون آموزش قرار می‌‎گیرد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مفاد این طرح پیش بینی سامانه نظارتی برای ایجاد شفافیت عملکرد مدارس غیرانتفاعی است که هر فردی می‌تواند به این سامانه دسترسی داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت برخی مؤسسات با استفاده از عنوان مدرسه، افزود: بعضاً گزارش شده که برخی از این مؤسسات آموزشی مجوزی از آموزش و پرورش نداشته‌اند ولی به راحتی با عنوان مدرسه به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

وی برای نمونه به فعالیت مدارس طبیعت و مدارس سبز اشاره و اضافه کرد: برخی از این مؤسسات آموزشی با اسم مدرسه فعالیت داشتند ولی ضوابط مدارس را رعایت نمی‌کردند و مجوزهای خود را از سایر دستگاه‌ها مانند سازمان حفاظت از محیط زیست یا سایر ارگان‌ها دریافت می‌کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در یکی از مفاد این طرح مقرر شد هر مؤسسه‌ای که بخواهد از عنوان مدرسه استفاده کند باید مجوز خود را از آموزش و پروش بگیرد. مدارس سبز و طبیعت نیز می‌توانند با اخذ مجوز و در چارچوب ضوابط آموزش و پرورش به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

فلاحی تصریح کرد: در یکی دیگر از مفاد این طرح به نحوه فعالیت مهد کودک‌های غیردولتی اشاره شده که این مهدهای کودک نیز باید زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت آموزشی و پرورشی انجام دهند نه فعالیت خدماتی؛ رسالت آموزش و پرورش از مهد کودک شروع و تا دانشگاه ادامه دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: حتی برای مهدهای کودک نیز باید از نیروهای خبره و با تجربه استفاده شود تا آموزش و پرورش بنیادین یه کودک که در همان مقطع شکل می‌گیرد، به درستی پی ریزی شود.

نظر شما