شناسهٔ خبر: 171436 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یوسفی مطرح کرد:

چند میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور دپو شده است

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: در پایان دولت حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی ، نهاده‌ دامی و دانه‌های روغنی در گمرک‌ها دپو شده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که دولت تا پایان فعالیت خود هم معیشت مردم را برای تصمیمات سیاسی خودش به گروگان می‌گیرد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی در رابطه با دپوی میلیون‌ها تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور، گفت: ۸ سال شاهد سوء‌مدیریت دولت در تامین و توزیع کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و اقلامی که با سفره مردم مرتبط هستند، بودیم. دولت هر از چند گاهی معیشت و سفره مردم را با اهداف سیاسی به گروگان گرفته و در مقاطع مختلف بدون هیچ دلیل خاصی خروج کالاهای اساسی در گمرکات کشور متوقف شده است.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال گذشته پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  به یک باره ۶ میلیون تن و در پایان دولت حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی، نهاده‌ دامی و دانه‌های روغنی در گمرک‌ها دپو شده است؛ این موضوع نشان می‌دهد که دولت تا پایان فعالیت خود هم معیشت مردم را برای تصمیمات سیاسی خودش به گروگان می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی بدون هیچ رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی در کشور در حال افزایش است، افزود: تمامی سیاست‌های اقتصادی دولت با محوریت ۵ کشور جهان بوده است از این رو بارها شاهد به بن بست رسیدن برنامه های دولت و خلق الفاظ و عناوین جدیدی توسط رئیس جمهور نظیر "جنگ اقتصادی بی سابقه"، " دشمنی اقتصادی" و ... بودیم. این امر از عدم برنامه ریزی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم حکایت دارد. 

یوسفی با بیان اینکه قطعی برق و گرانی‌ها هیچ دلیل منطقی ندارد، اظهار کرد: دولت قصد دارد با ایجاد مشکل از مردم انتقام بگیرد، برخی سوال می‌کنند که در این شرایط مجلس چه اقدامی انجام داده است که باید بگویم در طول فعالیت مجلس یازدهم، نمایندگان از تمامی ابزارهای خود استفاده کرده اند، همچنین با تصویب قوانین حمایتی از تولید کنندگان، کسب و کارها، کشاورزان، خرید تضمینی گندم، طرح سوال و کارت زرد به وزرا تمامی تلاش خود را برای به کار گیری دولت انجام دادند. از طرفی به دلیل از حد نصاب افتادن  کابینه، به نوعی امکان استیضاح وزرا وجود نداشت، در غیر این صورت حتی یک روز هم برخی وزرا را تحمل نمی‌کردیم .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در بودجه ۱۴۰۰ بیشترین کمک را برای حمایت از اقشار کم درآمد، حقوق بگیران و تولیدگنندگان و مددجویان کمیته امداد و ... داشت، تصریح کرد: مجلس یازدهم در طول فعالیت خود وزرای جهاد کشاورزی و صمت و همچنین رئیس جمهور را با اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس به دلیل  عدم اجرای قانون و ترک فعل به قوه قضاییه معرفی کرد؛ این موارد ابزارهای مجلس بود که در اختیار نمایندگان قرار داشت اما هنگامی که دولت نخواهد کاری انجام دهد از دست نمایندگان مجلس خیلی کاری بر نمی‌آید، چرا که در نهایت این دولت است که باید قانون و برنامه ها را اجرایی کند. 

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای دولت حداقل در این روزهای پایانی کمک کنند تا  فراموش کنیم رئیس جمهوری به نام آقای روحانی داشتیم و در این ۸ سال چه بر مردم گذشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم عدم توزیع نهاده‌های دامی از بنادر کشور را مشکلات ناشی از حمل و نقل عنوان می‌کنند، مگر در این مدت چه اتفاقی رخ داده و آیا فعالیت کامیون‌داران نیز به برجام متصل است؟ هرچند به دلیل بی تدبیری دولت در این سال‌ها و با شیوع ویروس کرونا سفره کامیون داران و روز مزدها هر روز کوچک‌تر شده است اما بنده معتقدم مشکلات امروز در خصوص عدم توزیع نهاده‌های دامی از گمرکات و بنادر کشور به سوءمدیریت مسئولان دولتی مرتبط است.

نظر شما