شناسهٔ خبر: 171392 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری در بازدید از ستاد فرماندهی و راهبری برق کشور:

عدم تحقق ۳۰ هزار مگاوات تولید برق دلیل خاموشی‌های اخیر

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به قطعی های مکرر برق در کشور، گفت: باید مطابق برنامه ششم توسعه بیش از ۳۰ هزار مگاوات تولید برق کشور توسعه می یافت که این امر محقق نشده است.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری با اشاره به اینکه قطعی های مکرر برق در کشور موجب نارضایتی و گلایه مندی مردم شده است، گفت: بر این اساس به صورت سرزده از مجموعه ستاد فرماندهی و راهبری برق کشور بازدید شد تا از نزدیک مشکلات، مسائل و دغدغه های مردمی پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه علی رغم اینکه دولت در شعارهایش عنوان می کند به برنامه ششم توسعه عمل کرده است، واقعیت طور دیگری است. به عنوان مثال باید بیش از ۳۰ هزار مگاوات تولید برق کشور در برنامه ششم توسعه افزایش می یافت که این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو در جلسه دریافت رای اعتماد از نمایندگان مجلس، وعده تحقق افزایش تولید ۳۰ هزار مگاواتی را داد، ادامه داد: وجود مدیرانی که دارای تخصص لازم نیستند نیز از دیگر دلایل خاموشی های اخیر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه واگذاری نیروگاه ها به برخی افراد و مسئولان ارشد سابق موجب شده تولید برق در کشور آسیب ببیند، افزود: استخراج بیت کوین و تشدید خشکسالی ها موجب شده تامین آب برای تولید برق کاهش یابد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶ هزار مگاوات کمبود برق در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در دیدار سرزده روز گذشته تاکید شد بجای قطع برق مردم، برق برخی از صنایع قطع شود تا جامعه دچار مشکل نشود زیرا این امر می تواند ۴ هزار مگاوات کمبود را جبران کند.

آصفری با اشاره به اینکه نبود فرماندهی واحد در حوزه برق نیز از دیگر مشکلات است، تصریح کرد: به عنوان مثال برق برخی از نواحی باید در زمان مشخصی از مدار خارج شوند اما با دستور استاندار یا غیره موجب می شود این امر رخ ندهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مصرف برق برخی از کشورهای همسایه به اندازه مصرف یک استان کشورمان است اما در این کشورها شاهد پنل های خورشیدی و نیروگاه های بادی برای تولید برق هستیم، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل رانت برخی از مسئولان ارشد سابق وزارت نیرو، شاهد فروش برق و البته کاهش تولید برق در کشور هستیم. اگر مطابق برنامه ششم توسعه، ایجاد نیروگاه های جدید در دستورکار قرار می گرفت امروزه شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد اگر به مولفه تامین آب شرب نیز پرداخته نشود، در آینده ای نزدیک نیز شاهد بروز مشکلات در این عرصه خواهیم بود لذا وزارت نیرو باید برنامه خودش در این راستا را مطرح کند.

نظر شما