شناسهٔ خبر: 171328 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

تصاویر دوربین های تاسیسات هسته ای در اختیار آژانس قرار نمی گیرد

 عباس‌ زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد که با اتمام مهلت قانونی طرف غربی برای رفع تحریم ها اطلاعات دوربین های آنلاین تاسیسات هسته ای در اختیار آژانس بین المللی قرار نمی گیرد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به تعیین تکلیف قانون برای ارائه اطلاعات دوبین های تاسیسات هسته ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: براساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی، دولت موظف شد در صورتی که طرف مقابل به لغو تحریم ها اقدام نکند، به اجرای یک طرفه تعهدات برجام پایان دهد.

این نماینده مجلس بیان کرد: یکی ازتعهدات برجامی ایران، نصب دوربین های آنلاین در تاسیسات هسته ای است، تصاویر این دوربین ها هر سه ماه یکبار به آژانس داده می شد و دوره ای می توانستند تصاویر را بررسی کنند، بعد از اینکه در اسفند ماه سال گذشته مهلت تعیین شده در قانون اقدام راهبردی به اتمام رسید و رافائل گروسی رئیس آژانس به تهران سفر کرد این فرصت سه ماه و سپس یک ماه دیگر تمدید شد اما رفع تحریم ها رقم نخورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعتا وقتی مهلت غربی ها برای رفع تحریم ها به اتمام رسید، دولت تصاویر دوربین های مذکور را در اختیار آژانس قرار نمی دهد این اطلاعات و تصاویر در ایران وجود دارد. اگر در آینده توافقی حاصل شود اطلاعات به رویه سابق ارائه می شود.

نظر شما