شناسهٔ خبر: 171285 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

محبی: نقش نظارتی مجلس بر دولت محکم‌تر و سخت‌گیرانه خواهد بود

محبی نجم آبادی نماینده سبزوار در مجلس با اشاره به جایگاه قانونی نمایندگان مجلس در بعد نظارتی گفت: مجلس به عنوان یک منتقد منصف و راه گشا در کنار دولت منتخب خواهد بود.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نمایندگان مجلس به‌ عنوان نظارت بر عملکرد دولت منتخب،گفت: مجلس به عنوان یک منتقد منصف و راهگشا در کنار دولت منتخب خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه مجلس ریل‌گذار برای سیاست‌های دولت است لذا برای اینکه دستگاه‌های اجرایی در مسیر خود به درستی حرکت کند بر عملکرد آنها به دقت نظارت خواهد کرد.

نماینده سبزوار در مجلس با اشاره به جایگاه نظارتی قانونی مجلس، گفت: تعامل تخصصی و منطقی با دولت همچون دولت‌های گذشته وجود خواهد داشت اما نمایندگان مجلس در بحث نظارت و قانون‌گذاری ذره‌ای از وظایف نمایندگی خود کوتاه نخواهند آمد و قطعا نقش نظارتی مجلس بر دولت محکم‌تر و سخت‌گیرانه خواهد بود.

محبی با تاکید بر اینکه نظارت و پیگیری بر مطالبات مردم اولویت نمایندگان مجلس است، ادامه داد: نمایندگان با وظیفه مطالبه‌گری و نظارت بر کار دولت منتخب، اجازه نخواهند داد که امید مردم ناامید شود.

وی با اشاره به اینکه کابینه دولت منتخب باید کارآمد باشد، گفت: لازم است که اعضای کابینه اشخاصی کاردان و مردمی و برای رفع مشکلات دغدغه داشته باشند چرا که اگر مدیری مردمی نبوده و با مردم و مشکلات آنها آشنا نباشد، قطعاً برای رفع آنها هم راه‌حلی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تصریح کرد: مدیران دولت آیت‌الله رئیسی باید افرادی متخصص بوده و به شدت معتقد به نگاه به داخل و تولید داخل و اقتصاد مقاومتی باشند چرا که با چنین رویکردی می‌شود مشکلات مردم و کشور را حل کرد.

نظر شما