شناسهٔ خبر: 171255 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشیدی کوچی:

آمریکا باید خسارات وارد شده به دلیل اعمال تحریم‌های ضدایرانی را جبران کند

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: آمریکا باید خسارت وارد شده به دنبال تحریم ها علیه ایران را جبران کند، سپس ما راستی آزمایی کنیم آن زمان برجام ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی با اشاره به اینکه وزارت خزانه داری آمریکا نام سه ایرانی را از لیست تحریم های خود خارج کرده است، گفت: باید به این نکته توجه  داشته باشیم که آمریکا شیطان بزرگ است و یکی از کارهایی که شیطان انجام می دهد فریب است باید ببینیم این ۳ نفری که از لیست تحریم ها خارج شده چه کسانی هستند و چه اقداماتی انجام داده اند که جزء تحریم ها قرار گرفته اند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با خروج این سه نفر از لیست تحریم ها به یاد خاطره ای افتادم از جان کری افتادم که در کتاب خاطراتش به آن اشاره کرده است؛ او می گوید ظریف در قبال تعهدات برجام و هسته ای امتیازات بیشتری می خواست، وزیر امور خارجه آمریکا به اتاق مشاورها می رود و تصمیم گرفته می شود برای آنکه ظریف را راضی به انعقاد قرارداد برجام کنند،  نام ۱۰ نفر از ایرانی هایی که در آمریکا تجارتی داشتند و برخی قوانین را رعایت نکرده ، مالیات پرداخت نکرده و به زندان افتاده بودند اما دوران محکومیت شان را سپری کردند، در لیستی آورده و آنها را به خاطر ظریف از زندان آزاد کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به این اقدام فریبنده آمریکا در برجام باید دقت کنیم تا دوباره از این  کلاه ها سرمان نرود، ایرانی هایی که دوران محکومیتشان در آمریکا تمام شده، مالیاتی پرداخت نکردند یا در کشور آمریکا جرمی مرتکب شدند به اسم اینکه می خواهند همراهی و همکاری کنند از لیست خارج نکنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: افراد سرشناس و شناخته تری داریم که در لیست تحریم های آمریکا قرار دارند و انتظار می رود برای نشان دادن حسن نیت باید آنها را از لیست تحریم خارج کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: آمریکا اگر می خواهد به برجام برگردد با انجام اقدامات سطح پایین به نتیجه نخواهد رسید، اگر قرار است اتفاقی در برجام بیافتد آمریکا باید خسارت وارد شده به دنبال تحریم ها علیه ایران را جبران کند، سپس ما راستی آزمایی کنیم آن زمان برجام ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما