شناسهٔ خبر: 171217 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

راستینه:

تدوین نظام‌نامه جامع حمایت از خبرنگاران ضروری است/ تشکیل صندوق حمایت از خبرنگاران در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تدوین و تصویب نظام‌نامه جامع حمایت از خبرنگاران ضروری است و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم احتساب شغل خبرنگاری در گروه مشاغل سخت گفت: تدوین و تصویب نظام‌نامه جامع حمایت از خبرنگاران ضروری است؛ این گروه در شرایط ویژه، در گرما و سرما، شرایط سخت کرونایی و حوادث متعدد به موقع در صحنه‌های مختلف حضور دارند. 

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت نمایندگان، یکی از دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی ورود به حوزه حمایت از خبرنگاران و مسائل آنهاست. همانطور که در لایحه بودجه صندوق حمایت از هنرمندان موجب حمایت‌هایی می‌شود، معتقدیم صندوق حمایت از خبرنگاران نیز باید تشکیل شود که ان‌شاءالله در در دستور کار قرار خواهد گرفت.

راستینه با اشاره به تنظیم قراردادهای مورد انتقاد خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر نظام‌نامه حقوقی در حمایت از این گروه وجود ندارد، در نتیجه بحث کردن درباره جزئی از این نظام‌نامه مانند قرارداد، موضوعیتی ندارد.چهارشنبه دوم تیر ماه امسال، اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست که برای تهیه گزارش از روند احیای دریاچه ارومیه رفته بودند، در جاده ارومیه - نقده واژگون شد. در این حادثه «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا جان خود را از دست دادند  و دیگر خبرنگاران مصدوم شدند. این اتفاق موجب انتقادهای بسیاری از سوی جامعه خبری و افکار عمومی به مسئولان شد.

نظر شما