شناسهٔ خبر: 171129 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاضی زاده هاشمی در نطق میان دستور:

بهره‌گیری از زنان و مردان جوان در عرصه مدیریت، مسیر صحیح اجرای گام دوم انقلاب است/ ضرورت اصلاح معماری اداره کشور

قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: تغییر روند کنونی به جز انقلابی در سازوکارهای اداره کشور میسر نیست که این انقلاب باید در رویکردها، کارکردها، ساختارها و مدیریت باشد.

به گزارش «نماینده» سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی صبح امروز(سه شنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: اکنون همگان بر این مهم اذعان دارند که انقلاب اسلامی ایران، موفق ترین تجربه اسلامی عصر جدید در عرصه خودباوری ملت ها و مردم باوری نخبگان در عرصه نفی اسطوره های شکست ناپذیری رژیم های طاغوتی و اربابان آنها، در عرصه شکست غرور کمونیسم و سرمایه داری، ارائه مدل های کارآمد در پیشرفت های بزرگ کشور با حفظ مردمسالاری و دفاع از ارزش های اساسی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نصرت تفضل الهی بوده و این تفضل ها پی در پی شامل حال نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که آخرین آن نصرتی بزرگ بود، همین مسأله انتخابات و حضور حماسه آفرین مردم بود؛ هم ملت شریف ایران و هم مسئولان کشور در این حماسه سیاسی دخیل بوده و مشمول این لطف و نصرت الهی شدند لذا اکنون که توانستیم این حماسه را بسازیم که آثار این حماسه در بخش های مختلف به تدریج خود را نشان خواهد داد، پس باید دست توسل به عنایت پروردگار گشوده و از خدای متعال سپاسگزاری کنیم.

وی بر همین اساس تصریح کرد: بار دیگر شور و شعور مردم فهیم مردم سرزمین ما حماسه آفرید و با لطف الهی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمال آرامش برگزار شد و با وجود شیوع بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامت آحاد جامعه، گلایه مندی مردم از عملکرد دولتمردان کنونی و تبلیغات منفی رسانه های بیگانه، حضور گسترده و باشکوهی در پای صندوق های رأی رخ داد که باید به چنین مردم هوشیار و وفاداری صمیمانه تبریک گفته و در برابر آنها سر تعظیم فرود آورد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه ضمن تبریک این حضور حماسی و اقتدارآفرین به رهبر معظم انقلاب اسلامی که با بیانات هدایتگر در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کردند، اذعان داشت: ضمن حمایت از رأی مردم به برگزیده ملت، آیت الله رئیسی تبریک گفته و از خداوند متعال برای وی توفیق خدمت روزافزون به ملت بزرگ ایران را خواستارم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: اینجانب به عنوان جوان ترین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با پاسداشت فداکاری همه ایثارگران سرزمینم، به پشتوانه عناصر علمی و تخصصی و به نمایندگی از جامعه نخبگان جوان کشور، برای ارائه گفتمانی فراتر و مافوق گفتمان های انتخاباتی معمول در دوره های مختلف و این دوره، پا به عرصه رقابت گذاشتم و گفتمان تحول در نظام حکمرانی را مبتنی بر ضرورت نقش مردم در اداره کشور و جایگزینی نیروهای جوان به عنوان عامل پیشرو و پیشران تحول کشور مطرح کردم.

وی افزود: گفتمان دولت سلام، گفتمانی است که داعیه دار تغییر رویکردها و برنامه های عدالت محور برای اجرای درست و دقیق گام دوم انقلاب اسلامی و استفاده صحیح از همه فرصت ها بوده و معتقد است عبور از مسیر سخت پیش رو جز با بهره گیری از زنان و مردان جوان در عرصه مدیریتی میسر نیست.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه گفتمان دولت سلام گفتمانی مستقل از گفتمان های موجود در این انتخابات بود، عنوان کرد: بر همین اساس گروه هایی را نمایندگی می کرد که به دنبال گزینه ای جوان در گام دوم انقلاب بوده و یا ناامید از تحول بنای رأی دادن نداشتند و یا به دنبال گزینه ای به دور از حواشی و زد و خوردهای سیاسی می گشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ادامه داد: از این رو حذف ۱۳ سال تجربه به عنوان نماینده مردم شریف در مجلس شورای اسلامی به منظور تحقق منویات ولی امر مسلمین و با روش مورد پسند ایشان و نه بر مبنای دعواها و بداخلاقی های معمول انتخاباتی؛ اولا برای ایجاد فضای رقابتی، ثانیا برای دعوت از سلایق مختلف و افزایش مشارکت و ثالثا برای پیشگیری از وسوسه خروج از انتخابات از سوی رقبای جریان انقلاب و به چالش کشیدن جمهوریت نظام، رابعا آشتی گلایه مندان وضع موجود با صندوق رأی، خامسا اطمینان بخشی به جوانان امیدوار به گفتمان سلام از نمایشی و پوششی بودن برنامه های تحول در نظام حکمرانی و سادسا احترام به رأی شورای نگهبان که به یک جوان نسل سوم به عنوان یک رجل سیاسی اعتماد کرده بود، با جدیت در عرصه رقابت انتخاباتی باقی ماندم.

وی که کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود، اضافه کرد: هرچند که از ابتدا نیز مشخص بود که رأی آوری گفتمانی با چنین ابعادی بی سابقه در عرصه انتخابات با تنگناهای همه جانبه موجود، کاری بس سخت و دور از ذهن است اما پیروزی ما در آن بود که در عمل نشان دهیم، نسل جوان کشور آنقدر توانا و قابل اعتماد است که هم می تواند در مقام نظریه پردازی، گفتمانی جدید برای تحول همه جانبه نظام اسلامی در چارچوب های اصیل آن ارائه دهد و هم در مقام عمل می تواند با دستانی خالی و بدون پشتوانه جناحی چنان در رقابت وارد شود که اعتماد همه را برانگیزد.

قاضی زاده هاشمی افزود: با پایان انتخابات این رسالت ما نه تنها پایان نیافته بلکه از آغاز باشکوه خود چنان نیرویی گرفته که با توانی بیشتر، این راه دشوار و پرمانع را با قوت ادامه دهد از این رو خدا را شکر می کنم که توانستیم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری به عنوان فرزند کوچک ملت بزرگ ایران، به عنوان نسل برآمد از انقلاب اسلامی که کودکی خود را در پیروزی انقلاب، نوجوانی اش را در جنگ و جوانی اش را در علم و مهارت آموزی گذرانده برای آینده وطن عزیز، طرحی نو ارائه کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: معتقدیم انقلاب اسلامی ایران در مسیر تحقق آرمان های خویش، نیاز به اصلاح معماری اداره کشور داشته و مدل حکمرانی و نظامات کشور نه تنها توانایی رساندن انقلاب اسلامی به اهداف مقدس خویش را ندارد بلکه توانایی انجام وظیفه یک دولت خوب برای کاهش رنج و دلخوری مردمانش را نیز ندارد.

وی تغییر این روند به جز انقلابی در سازوکارهای اداره کشور میسر نیست، تأکید کرد: انقلاب در رویکردها، کارکردها، ساختارها و مدیریت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال زمانی که از شایسته گزینی سخن می گوییم، روش انتخاب باید تغییر کند نه تیم انتخاب کننده و آن نیز بر اساس قواعد کاملا روشن و پیش چشم ناظران بی طرف صورت گیرد. جامعه انقلابی ما به لطف رشد و بصیرت مردم قضاوت و اظهار نظر می کند.

نظر شما