شناسهٔ خبر: 170984 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو هیات رئیسه مجلس:

پویایی تعلیم و تربیت درگرو تغییر نگرش دولت است

کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر لزوم استقرار نظام حکمرانی تربیتی با هدف پویایی و کارآمدی آموزش وپرورش تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجایی با اشاره به تأثیر نظام آموزشی در پیشرفت کشور، اظهار کرد: اثربخشی آموزش وپرورش در پیشرفت کشور منوط به کارآمدی وتقویت زیرساختی آن است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: گسترش واقعی عدالت آموزشی ونگرش و رویکرد سیستمی وهم افزایی در فرآیندهای مربوط به تحول آفرینی در این حوزه را ضروری دانست وافزود:اجرای برنامه های مطلوب در ارتقای توانمندیها وقابلیتهای مدیران مدارس برای تحقق حکمرانی بهینه تربیتی اهمیت اساسی دارد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح رفاه ومعیشت معلمان بعنوان عاملان تحول در دستگاه تعلیم وتربیت یادآورشد: استفاده مناسب از ظرفیت های فکری، علمی ومدیریتی فرهنگیان برای مدیریت وراهبری تحولات در این حوزه ضرورت دارد. 

کریمی فیروزجایی، استفاده از ظرفیت‌های محلی را برای توسعه کیفی و تقویت  مدارس خواستار شد و افزود: توسعه، تقویت و بهینه سازی زیرساخت ها اعم از فیزیکی، فرهنگی و مدیریتی راه برون رفت از چالش های موجود در آموزش وپرورش است.

کریمی فیروزجایی همچنین ارتقای سطح وساختار شورای‌عالی آموزش وپرورش را امری بنیادی عنوان وتصریح کرد: کارآمدی دستگاه تعلیم وتربیت در گرو سیاستگذاری بهینه و متناسب با تحولات مربوطه در این حوزه است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور در تشریح ضرورت‌های مورد نیاز در عرصه تعلیم وتربیت افزود: تحقق  عدالت در توزیع منابع مالی و تخصیص ردیف های اعتباری مستقل برای طرح های بنیادی در حوزه آموزش وپرورش در کنار اجرای طرح رتبه بندی معلمان می تواند از حجم مشکلات این بخش بکاهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس لزوم توجه به خودکفایی ادارات ومناطق آموزش وپرورش و بازنگری و ارتقای شیوه هدایت تحصیلی دانش آموزان را خاطر نشان کرد و افزود:بازنگری در شیوه پذیرش مدارش استعدادهای درخشان و ایجاد عدالت در این عرصه ونیز ارتقای کیفی نظام فرآیندی شناسایی استعدادها از دوره پیش دبستانی رافع مشکلات ساختاری در آموزش و پرورش است.

وی، یکپارچه سازی طرح های  توسعه در زمینه تعلیم وتربیت را یادآورشد وافزود: ارتقای تعاملات منطقه ای وبین المللی در آموزش وپرورش با هدف تبادل تجربیات وهم افزایی دولت‌ها ضرورت دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نقش اساسی دولت در پیشبرد اهداف آموزش وپرورش گفت: دولت سیزدهم در حل چالش های بنیادین آموزش وپرورش مسئولیت کلیدی دارد.

نظر شما