شناسهٔ خبر: 170625 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط با همسایگان است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط با همسایگان است و این را با اعتقاد دنبال می کنیم و مجلس هم بر توسعه روابط با همسایگان جدیت دارد.

حسین نوش آبادی به مذاکرات انجام شده از سوی ایران و عربستان و تاثیر آن در معادلات منطقه ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات ایران و عربستان به صورت رسمی شکل نگرفته است؛ ضمن اینکه رابطه ما و عربستان در سالیان اخیر کم رنگ بوده؛ لذا به سختی می شود روابط را بهبود بخشید.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: تلاش هایی برای بهبود روابط ایران و عربستان از سوی برخی از کشورهای دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام شدن است تا اختلافات میان دو کشور به حداقل برسد و حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: واقعیت این بوده که سعودی ها تا به حال نقش نیابتی در منطقه ایفا می کردند، به هر حال راهبردشان را کشورهای فرا منطقه ای و دشمنان مردم منطقه ترسیم می کردند؛ البته عربستانی ها نقش مطلوبی را در منطقه اجرا نکردند.

وی اظهار کرد: ایران همواره از توسعه روابط با همسایگان استقبال کرده تا بتواند روابط خود را براساس منافع متقابل تنظیم کند، در حقیقت راهبرد ما در بخش بین الملل ارتباط با همسایگان است چرا که دارای اولویت هستند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اگر تلاش شود این سو تفاهماتی که در سالیان اخیر ایجاد شده، البته این اتاقات از سوی ایران اتفاق نیفتاده و  براساس تحریک کشورهای بیگانه شکل گرفته که نگذاشتند روابط همسایگان با هم حفظ شود.

نوش آبادی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط با همسایگان است و این را با اعتقاد دنبال می کنیم و مجلس هم بر توسعه روابط با همسایگان جدیت دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر برخی از کشورهای منطقه که تحت تاثیر بیگانگان بودند به ارتباط با همسگان سوق داده شوند ما استقبال خواهیم کرد، زیرا ما کشوری مستقل هستیم لذا کشورهایی که می‌خواهند روابط را توسعه دهند باید از زیر بار کشورهای فرا منطقه ای بیرون بیایند.

نظر شما