شناسهٔ خبر: 170526 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمودی نشست کمیسیون آیین‌نامه را تشریح کرد؛

کمیسیون‌ آیین‌نامه در حال بررسی طرحی برای برگزاری مجازی صحن علنی در شرایط خاص

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس نشست صبح امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی با اشاره به نشست صبح امروز(چهارشنبه، ۱۹ خردادماه) کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: سه طرح جعفر قادری نماینده شیراز برای اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در قالب یک طرح مطرح و بعد از تصویب کلیات آن، مقرر شد کارگروهی برای رسیدگی به جزئیات تشکیل شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره برخی مفاد این طرح عنوان کرد: بخشی از این طرح درباره مشاوران کمیسیون ها، ترتیب اولویت صحبت نمایندگان، نحوه مواجهه با اخطار قانون اساسی و تذکر آیین نامه های خارج از موضوع، به رأی گذاشتن سوال وزرا بدون پرسش از نماینده سوال کننده درباره اقناع، عدم بررسی طرح هایی که با اصل ۷۵ مغایرت دارند، تبدیل بخش هایی از گزارش تفریغ بودجه قرائت شده از سوی دیوان محاسبات به طرح برای اصلاح قانون بودجه بود.

وی افزود: همچنین ضرورت بررسی طرح های تحقیق و تفحص با ۱۰ امضا به جای یک امضا، نیز یکی از مهم ترین موارد مد نظر نماینده طراح در طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طرح دیگری هم برای مجازی شدن صحن علنی در زمان های خاص مطرح شد که بعد از بررسی، قرار شد رأی گیری برای کلیات آن در جلسه آتی صورت گیرد.

پایان پیام/

نظر شما