شناسهٔ خبر: 170378 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقدعلی:

هنوز هیچ تصمیمی برای اعزام حجاج نهایی نشده است

محمدتقی نقدعلی عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: هنوز هیچ تصمیمی برای اعزام حجاج صورت نگرفته است.

به گزارش «نماینده» محمد تقی نقدعلی به آخرین تصمیمات سازمان و حج و زیارت برای اعزام حجاج اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که از سازمان حج و زیارت داشتم تا این لحظه هیچ خبری از سوی مقامات سعودی به کشورمان برای اعزام حجاج اعلام نشده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: ظاهرا از سوی عربستانی ها اعلام شده که امسال پذیرای ۶۰ هزار نفر زائر از سرتاسر جهان اسلام خواهند بود که ۱۵ هزار نفر آن نیز به مردم عربستان اختصاص داده شده است.

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس اظهار کرد: تا این لحظه در باب سهمیه بندی که مشخص شود چه تعداد زائر به جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده می شود به شکل رسمی اعلام نشده و البته سازمان و حج و زیارت هم مکاتبه ای در این رابطه انجام نداده است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: سازمان و حج و زیارت آمادگی لازم را برای اعزام حجاج دارد، اما آنچه که تاکنون اتفاق افتاده همان چیزی بوده که از سوی مقامات عربستانی به صورت کلی اعلام شده که امسال ۶۰ هزار نفر زائر را پذیرا هستند؛ ضمنا تصمیمی برای میزان سهمیه بندی هم هنوز اتخاذ نشده است.

وی به روابط دیپلماتیک کشورمان با عربستان سعودی بر اعزام حجاج تاثیرگذار نخواهد بود، بیان کرد: ظاهرا عربستان موضوع پذیرایی از زائر را با مسائل دیپلماتیک تفکیک کرده است.

پایان پیام/

نظر شما