شناسهٔ خبر: 170299 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طاهری:

ارز دولتی تخصیص یافت؛ ولی مرغ با قیمت ۳۰ هزار تومان نیز همچنان نایاب است

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰، دولت ادعا می کرد در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده نشود، مرغ به ۳۰ هزار تومان می رسد، حال شاهدیم باوجود تخصیص ارز مذکور؛ دولت مرغ را با قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه می کند که آن نیز در بازار نایاب است!

به گزارش «نماینده» مصطفی طاهری  در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در حال حاضر دامداران به دلیل کمبود بارندگی و نبود مراتع مناسب برای چرای دام های خود، با مشکل روبرو بوده و ناچار به فروش دام های خود شده اند، این در حالی است که بازار نیز کشش ندارد. از سوی دیگر ممنوعیت صادرات دام بر مشکلات آنها افزوده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم افزود: از آنجا که دامداران امکان نگهداری دام را در این شرایط ندارند، بهتر است وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی این دام ها را خریداری و نگهداری کند تا در ماه های آینده با مشکل کمبود گوشت قرمز روبرو نشده و ناچار به واردات این محصول از سایر کشورها نباشیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت کالاها در بازار اضافه کرد: در شرایط کنونی شاهد بکارگیری فرمولی برای افزایش قیمت کالاها از جمله مرغ هستیم؛ در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰، دولت ادعا می کرد در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده نشود، مرغ به ۳۰ هزار تومان می رسد، در حالی که اکنون شاهدیم مرغ را قیمت ۳۰ هزار تومان نیز در بازار نمی شود!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی تولیدکنندگان مرغ، سیمان و... فرمولی مبنی بر عرضه کم به کار می برند که این امر موجب می شود مردم و مسئولان مرحله به مرحله با افزایش بیشتر قیمت ها موافقت کنند.

طاهری تصریح کرد: قیمت مرغ دولتی در ابتدا ۱۹ و سپس ۲۴ هزار تومان شد و در حال حاضر با این نرخ نیز مرغ در بازار یافت نمی شود. در واقع با قیمت مصوب دولت، کالاها یا عرضه نمی شود یا به صورت قطره چکانی عرضه می شود که این امر موجب کلافگی مردم و مسئولان و در نتیجه موافقت با افزایش قیمت ها می شود. این امر حد و حدودی ندارد.

وی درخصوص آب استان زنجان نیز تذکر داد.

پایان پیام/

نظر شما