شناسهٔ خبر: 170111 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طاهری مطرح کرد:

تَکرار گرانی ها علی رغم توجه مجلس به خواسته‌های دولت/مرغ،برنج و روغن گرانتر شد

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان دولتی انگیزه کافی برای کار کردن ندارند، گفت: علی‌رغم اینکه مجلس تمامی خواسته‌های دولت را برای جلوگیری از نوسان قیمت‌ها برآورده کرد، باز هم شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم.

مصطفی طاهری به افزایش چهار کالای اساسی بازار خوراکی‌ها شامل مرغ، برنج، روغن، شکر اشاره کرد و گفت: متاسفانه علی رغم اینکه دولت در ابتدای سال وعده عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی را داده بود، قیمت مرغ، روغن و اخیراً هم برنج افزایش یافته است. ضمن اینکه مجلس به اصرار دولت، با اختصاص ۸ هزار میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی موافقت کرد تا در طول سال شاهد افزایش قیمت نباشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس تمامی خواسته‌های دولت را برای جلوگیری از نوسان قیمت برآورده کرد اما باز هم شاهد افزایش قیمت محصولات غذایی هستیم، افزایش قیمت کالاهای اساسی ضعف هماهنگی میان ارکان مختلف دولت را نشان می‌دهد و این موضوع در جلساتی که با وزرا و مسئولان ارشد دولتی برگزار می‌کنیم کاملا محسوس بوده و هر کدام از آنها به صورت جداگانه کار می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم هماهنگی میان وزرای دولتی آسیب فراوانی را به کشور وارد کرده است، خاطرنشان کرد: عملکرد مسئولان دولتی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که انگیزه کافی برای کار در اواخر دولت را ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: البته که نوسانات قیمت ارز پس از چند ماه، تاثیر خودشان را در بازار نشان می‌دهد و برخی افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش قیمت ارز بوده که امروز خودش را با تاخیر نشان داده است. 

پایان پیام/

نظر شما