شناسهٔ خبر: 170274 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گلرو با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سوریه:

مردم سوریه در انتخابات مخالفت خود با مداخله خارجی‌ها را نشان دادند

عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سوریه و انتخاب «بشار اسد»، گفت: این انتخابات نشان داد که مردم سوریه نقش برجسته‌ای در تعیین سرنوشت خود دارند و خواب سیاه و سنگین آمریکا و رژیم صهیونیستی آشفته تعبیر شد.

به گزارش «نماینده» عباس گلرو در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سوریه، گفت: فضای رقابتی در سوریه با حضور سه کاندیدا برگزار شد و با مشارکت بالای مردم سوریه، ۹۵.۱ درصد به بشار اسد رأی دادند و وی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیام انتخابات ریاست جمهوری سوریه اشاره کرد و افزود: انتخابات در سوریه نشان داد که مردم سوریه علی رغم تهدیدات و فشارهای خارجی تروریستها و کشورهای حامی تروریسم نظیر آمریکا، در صحنه حضور دارند و تسلیم فشارها نمی‌شوند لذا نقش اول را در دفاع از کیان کشور خود ایفا کردند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر این انتخابات نشان داد که بشار اسد همچنان به عنوان رهبر محبوب سوریه مطرح بوده و مردم به وی اعتماد دارند و همانطور که بشار اسد یک دهه جنگ و بحران را با درایت مدیریت کرد، در این عرصه هم مورد اعتماد مردم قرار گرفت.

گلرو ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه همچنین نشان داد که مردم سوریه مخالف هر نوع مداخله خارجی هستند و علیرغم انفعال سازمان ملل ، نقش برجسته در تعیین سرنوشت خود دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع ارزیابی‌ها نشان داد که خواب سیاه و سنگین ایالات متحده امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه‌ برای سوریه آشفته تعبیر شد. البته نقش بشار اسد و حمکت و درایت وی در مدیرت بحران تحمیلی سوریه هم بسیار بارز بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت:جمهوری اسلامی ایران همیشه بر اصل عدم مداخله در سوریه، حل سیاسی مناقشات، مقابله با تروریسم و به رسمیت شناختن نقش مردم در تعیین سرنوشت تاکید داشته است و هم‌اکنون نیز از انتخابات اخیر و نتیجه آن استقبال می‌کند کما اینکه کشورهای دیگر از ونزوئلا تا روسیه و کشورهای منطقه پیام تبریک فرستادن و این نشان می‌دهد که سوریه در مسیر صحیح قرار دارد و اعتماد جامعه جهانی را کسب کرده است.

پایان پیام/

نظر شما