شناسهٔ خبر: 170133 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مالیات بر عایدی سرمایه منجر به افزایش قیمت خودرو، طلا و ارز می‌شود

محمدحسین فرهنگی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه منجر به افزایش قیمت خودرو، طلا و ارز می‌شود گفت: کشورهای اجرا کننده مالیات بر عایدی سرمایه هیچ کدام با تحریم و تورم شدید مواجه نیستند.

به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و در مخالفت با آن اظهار داشت:‌ دولت موضوع مالیات بر عایدی سرمایه را به اسم طرح آورده تا اگر آسیبی داشته باشد به مجلس برگردد.

وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه در کشورهایی که اقتصاد با ثبات دارند تاثیر خوبی دارد اما در کشوری که با تحریم و تورم درگیر است اثرات منفی به بار می‌آورد.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: کشورهای اجرا کننده مالیات بر عایدی سرمایه هیچ کدام با تحریم و تورم شدید مواجه نیستند. 

فرهنگی اظهار داشت: آوردن الفاظی مانند سوداگری باعث نادیده گرفتن فشار مضاعف بر مردم نمی‌شود؛ لذا طرح مالیات بر عایدی سرمایه منجر به افزایش قیمت خودرو، طلا و ارز خواهد شد. 

وی گفت: براساس بند ۴ ماده ۵ طرح مالیات بر عایدی سرمایه فردی که قصد دارد با فروش ملکی هزینه درمان یا جهیزیه فرزند خود را پرداخت کند باید ۳۰ درصد مالیات بپردازد، اگر تصمیماتی که اتخاذ می‌شود موجب افزایش مشکلات مردم شود مسئولیت آن برعهده نمایندگان رأی دهنده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما