شناسهٔ خبر: 170132 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مالیات بر عایدی سرمایه‌ منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود

رحیمی مظفری نماینده سروستان در مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه‌ نه تنها مانع از حرکت نقدینگی به سمت بخش‌های مسکن و خودرو نمی‌شود بلکه قیمت آن‌ها را هم افزایش می دهد.

به گزارش «نماینده» عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه و در مخالفت با آن اظهار داشت:‌ به اندازه کافی قانون داریم اگر بتوانیم آن ها را اصلاح کنیم تاثیر بیشتری دارد.

وی افزود: اگر قرار است طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سرمایه‌ای را از بخش‌های اراضی کشاورزی و مسکونی، خودرو و باغ شهرها به سمت تولید هدایت کند باید محل مصرف آن مشخص باشد.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش روزانه مالیات‌ها مشکلات موجود در زمینه خودرو و مسکن را برطرف نمی‌کند.

رحیمی مظفری اظهار داشت: چه مقدار از سرمایه مردم در بخش خودرو سرمایه گذاری شده است؟‌ طرح مالیات بر عایدی سرمایه نه تنها مانع از حرکت نقدینگی به سمت بخش‌های مسکن و خودرو نمی شود بلکه قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت به معنای توزیع امکاناتی که جنبه بیت المالی دارند مانند آب، برق و گاز است.

نماینده سروستان در مجلس گفت: صرفا با وضع مالیات‌های مختلف که فشار آن بر مردم وارد می شود و مجددا تورم تولید می‌کند نمی‌توان نقدینگی را کنترل کرد و کلیات طرح مذکور پاسخگوی مطالب مطرح شده نیست.

انتهای پیام/ 

نظر شما