شناسهٔ خبر: 169891 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رأی قاطع نمایندگان به کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی

مجلس2 نمایندگان مردم در مجلس با کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش «نماینده» نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، با کلیات این طرح با ۱۹۶ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: طرحی که در دست نمایندگان است، طرح رفع موانع تولیدات کشاورزی است، امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی در اصل ۳ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید فراوانی شده است. تاکیدات امامین انقلاب هم بر مهم بودن بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی در جای جای صحبت های ایشان داشته و داریم.

وی افزود: در اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی نظام در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم بحث امنیت غذایی ثبت شده، اما علی رغم تمامی تاکیدات متاسفانه در طول سال های گذشته به بخش کشاورزی به عنوان یک بخش ابزاری و یک بخش معیشتی نگاه شده است. همه در حوزه انتخابیه با کشاورزان سروکار دارید و مشکلات عدیده آنها را شاهد هستیم. ما متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت خدادادی کشاورزی کشور استفاده کنیم. امروز کشاورزی ما به عنوان بخش اقتصادی دیده نمی شود و به عنوان بخش معیشتی دیده می شود.

ادامه دارد...

نظر شما