شناسهٔ خبر: 169624 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی:

انتقاد از نبود رایزن اقتصادی در سفارتخانه‌ها/ امروزه تجار ایرانی دارای پشتوانه نیستند

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان در اکثر کشورها دارای رایزن اقتصادی نیست و این امر موجب شده تجار و فعالان اقتصادی کشورمان دارای پشتوانه و پناه نباشند.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی با اشاره به نقش دیپلماسی اقتصادی در توسعه کشور، گفت: وزیر امور خارجه در جلسه با منتخبان ملت قول داد دیپلماسی اقتصادی را در دولت دوازدهم تقویت کند اما متاسفانه مسائل حاشیه ای جای این امر را گرفت.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد معاونت اقتصادی موجب تغییر ساختار وزارت امور خارجه شد اما در نظر گرفتن یک اسم نمی تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان در اکثر کشورها دارای رایزن اقتصادی نیست، ادامه داد: امروزه می توان مشاهده کرد تجار و فعالان اقتصادی کشورمان دارای پشتوانه و پناه نیستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: عرصه دیپلماسی جای سر دادن شعار نیست لذا وزارت امور خارجه باید برنامه مدونی برای حوزه دیپلماسی اقتصادی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد وزارت امور خارجه باید اقدام جدی در راستای تحقق اهداف دیپلماسی اقتصادی داشته باشد زیرا سال جاری بر مبنای «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده و فعالیت در عرصه بین المللی می تواند تاثیر جدی بر این هدف بزرگ بگذارد./

نظر شما