شناسهٔ خبر: 167202 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

غربی‌ها فقط ادعای مبارزه با پولشویی دارند

غضنفر آبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کشورهای غربی مدعی مبارزه با پولشویی هستند اما در عمل خودشان به این موضوع اعتقاد ندارند و از متهمان اقتصادی سایر کشورها استقبال می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی ، با انتقاد از کشورهایی چون کانادا که به پایگاهی برای افراد مجرم و فراری تبدیل شده است، گفت: جای تاسف دارد که برخی از کشورها برای آنکه کشور خودشان را حفظ کنند، جرم پروری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مجرمان و تروریست‌های فراری در کانادا زندگی می‌کنند و قطعاً کانادا از طریق پناه دادن به این افراد منافعی را کسب می‌کند، افزود: علت استقبال کانادا از این مجرمان آن است که این افراد پول هنگفتی را از کشورهای خود به کانادا می‌برند و در کشور آنان سرمایه گذاری می‌کنند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری کثیف است و ما باید بحث پولشویی را دنبال کنیم و نباید کانادا و هیچ کشور دیگری به متهمان ما پناه دهند.

غضنفرآبادی اظهار داشت: یکی از موضوعات پولشویی، پول‌های دزدی است و مجرمانی که پول ملت ما را از کشور خارج می‌کنند و وارد سایر کشورها می‌شوند، باید تحت تعقیب قرار گیرند و کشورهایی هم که از آن استقبال می‌کنند باید بدانند که این اقدام آنان به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: کشورهای غربی گوش دنیا را کر کرده‌اند که نباید پولشویی وجود داشته باشد و حتماً باید شفافیت مالی برقرار باشد که سوال ما از آنان این است که اگر به واقع به این مسئله اعتقاد دارند، پس چرا به خودشان اجازه می‌دهند از کسی که اموال بیت المال را دزدیده است، استقبال کنند؟

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای غربی فقط مدعی حقوق بشر، دموکراسی، مبارزه با فساد و مقابله با پولشویی هستند و این مسائل مهم را برای دیگران می‌خواهند اما در عمل نشان داده‌اند که خودشان به هیچ وجه به این مسائل باور ندارند.

غضنفرآبادی گفت: متاسفانه مجامع بین‌المللی هم کاملاً به صورت گزینشی عمل می‌کنند و اگر اینگونه نبود باید تاکنون با کشورهایی چون کانادا که مأمن مجرمان و متهمان کشورهای مختلف از جمله ایران هستند، برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه بین‌المللی سال‌هاست که نسبت به جمهوری اسلامی ایران گزینشی عمل کرده است، اظهار داشت: این در حالی است که کشوری چون آمریکا ترور و آدم کشی می‌کند اما هیچ قطعنامه‌ای در مجامع بین‌المللی علیه مقامات آمریکا و این اقدامات شنیع صادر نمی‌شود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مقابل، مجامع بین‌المللی بر اساس دروغ‌هایی که منافقین علیه کشورمان به راه می‌اندازند، کشورمان را محکوم می‌کنند و این نشان می‌دهد که رفتار آنان کاملاً دوگانه است.

نظر شما