شناسهٔ خبر: 166381 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

بررسی ساماندهی معلمان حق التدریس در مجلس

منادی.jpg رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارت خانه، موضوع ساماندهی وضعیت معلمان حق التدریسی در جلسه روز (یکشنبه) این کمیسیون بررسی می‌شود.

به گزارش «نماینده»، علی رضا منادی سپیدان به مشکلات موجود در زمینه نوع استخدام و به کارگیری معلمان در مقاطع مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات کنونی در خصوص معلمان حق التدریسی و سایر معلمان بخش‌های مختلف، بررسی اساسی مشکل این عزیزان از وظایف ما به شمار می‌رود و قصد داریم که در جلساتی که با مسئولان آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به یک تفاهم و نتیجه قطعی در خصوص وضعیت استخدام معلمان عزیز دست یابیم.  


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش و لزوم استخدام معلمان جدید اشاره کرد و گفت: تعدادی از معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان پذیرفته و استخدام شده اند و تعدادی دیگر نیز براساس مصوبه دولت به صورت حق التدریسی به کار گرفته شده اند.


وی افزود: سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیاز وزارت آموزش و پرورش به معلمان را ۱۴ هزار نفر عنوان کرده و این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش نیاز خود به معلمان را ۱۹۰ هزار نفر اعلام کرده است.

منادی تاکید مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات را جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: سعی می‌کنیم در جلساتی که با مسئولان آموزش و پرورش داریم، ضمن رسیدن به یک نتیجه مطلوب در خصوص ساماندهی وضعیت استخدام معلمان، اجازه ندهیم حق و حقوقی از معلمان پایمال شود.

نظر شما