شناسهٔ خبر: 146946 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سیره امام را ملاک قرار دهیم، حال و روز کشورمان عوض می‌شود

جمالی2 دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امروز ما مسئولین سیره امام خمینی (ره) را ملاک کارهایمان قرار دهیم، حال و روز کشورمان عوض می‌شود.

به گزارش«نماینده»، محمدجواد جمالی نوبندگانی با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و با اشاره به مهمترین درس‌های ماندگار سیره عملی امام (ره) اظهار داشت: حضرت امام (ره) غیر خدا از کسی نمی‌ترسید و با هیچ‌کسی هم تعارف و زد و بند نداشت و امروز همین نکته باید مورد توجه همگان بخصوص ما مسئولین باشد.

وی با اشاره به ویژگی ساده‌زیستی حضرت امام (ره) تصریح کرد: وقتی کسی ساده‌زیست باشد و در قید و بند دنیا نباشد، طبیعی است که دیگران نمی‌توانند در او طمع کنند و او را به انحراف بکشانند.

نماینده مردم فسا در مجلس خاطرنشان کرد: در سیره امام (ره) فرقی میان اطرافیان ایشان و دیگران نبود و نمونه بارز آن هم برخورد انقلابی ایشان با نوه خود (فرزند حاج آقا مصطفی) ‌ در سال‌های اول انقلاب بود، اما آیا امروز هم ما مسئولین حاضریم بدون تعارف با تخلفات اطرافیانمان برخورد کنیم؟ لذا می‌بینیم که دشمن معمولاً در اطرافیان مسئولین نفوذ می‌کند.

جمالی نوبندگانی افزود: امام (ره) مسئولیت را طعمه قرار نداده بود و خالصانه عمل می‌کرد و به همین دلیل شجاعت، قاطعیت و خلوص ایشان زبانزد بود و همه می‌دانستند که او چیزی را برای خودش نمی‌خواهد.

وی تأکید کرد: به خاطر همین خلوص و شجاعت بود که در پایان وصیتنامه سیاسی ـ الهی خود نوشته بود که با دلی آرام، قلبی مطمئن و روحی شاد به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم؛ این نشان می‌دهد که امام (ره) خودش را خوب می‌شناخت و خیالش راحت بود که چه معامله‌ای با خدا و بندگان خدا کرده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر همین چند نکته را امروز ما مسئولین با دقت رعایت کنیم و سیره امام را ملاک قرار دهیم، حال و روز کشورمان فرق خواهد کرد.

جمالی نوبندگانی همچنین با اشاره به ویژگی‌های مشترک سیره عملی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری گفت: ساده‌زیستی، شجاعت در برابر اطرافیان و پاکی اطرافیان و شجاعت در برابر دشمن، دشمن‌شناسی و مردمی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت امام (ره) است که امروز به روشنی در وجود رهبر انقلاب دیده می شود.

نظر شما