شناسهٔ خبر: 146926 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امام راحل به مردم فراتر از مشارکت سیاسی توجه داشتند

فرهنگی/2 نماینده تبریز گفت: ما مردم‌سالاری را صرفا مترادف با دموکراسی می‌دانیم، در حالی‌ که امام راحل به مردم فراتر از مشارکت سیاسی توجه داشتند.

به گزارش «نماینده» محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، درباره شخصیت والای حضرت امام‌خمینی (ره)، اظهار کرد: ایشان به معنای واقعی کلمه به مردم‌سالاری باور داشتند.

وی ادامه داد: ما مردم‌سالاری را صرفا مترادف با دموکراسی یعنی حکومت مبتنی بر آرای مردم می‌دانیم، در حالی‌ که امام راحل به مردم فراتر از مشارکت سیاسی صرف توجه داشتند.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: حضرت امام (ره) همواره مسائل عامه را بیش از مسائل قشرها و گروه‌های خاص مورد توجه قرار می‌دادند و این موضوع مهم را هم به مسئولان گوشزد می‌کردند.

فرهنگی ادامه داد: در زمانی که جامعه روحانیت مبارز شکل گرفت و با وجود آنکه رقیبی هم نداشت، ایشان توصیه می‌کردند که از مرکز کشور برای استان‌ها تصمیم‌گیری نشود و مسئولان هر استان تصمیم‌گیر مسائل مردم باشند.

نماینده مردم تبریز تأکید کرد: این مسائل حاکی از آن است که ایشان در همه موضع‌گیری‌هایشان در عین حال که به عنوان یک مرجع تقلید ارزش‌های اسلامی را اصل قرار می‌دادند، همواره به خواست مردم هم توجه می‌کردند.

وی درباره تشکیل نظام جمهوری اسلامی توسط حضرت امام (ره)، اظهار کرد: ایشان نظام را با دو بال جمهوریت و اراده اکثریت مردم و همچنین ارزش‌های اسلامی تشکیل دادند و این دو مسئله حیاتی را با هم می‌خواستند و ما هم باید همواره در این مسیر گام برداریم.

نظر شما