شناسهٔ خبر: 136170 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سخنان مهم «رئیسی» در اجتماع سراسری علمای اهل سنت:

بدون خط کشی شیعه و سنی، به پیشرفت کشور می‌اندیشم/ آمده‌ام نگرانی اهل سنت را رفع کنم

رئیسی/2 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: نماد بنده کارت ملی است به این معنا که هر فرد فارغ از هر گویش و رسم الخط و دین و مذهب به کشور خدمت کند.

به گزارش «نماینده»، جت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی "کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری" صبح امروز در اجتماع سراسری علمای اهل سنت که در مجتمع آدینه برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه گفت: ابتدا باید از تک تک محبت علمای اهل سنت تشکر کنم؛ علما ابراز محبت کردند، از این‌رو بنده به عنوان یک خدمتگزار و طلبه که در خدمت مردم و انقلاب هستم، از ابراز محبت شما تشکر می‌کنم. ما در انتخابات آمده‌ایم تا گره‌گشایی مردم را باز کنیم.

وی، وحدت را یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمنان این وحدت و امنیت را نمی‌پسندند، شما علما به خوبی از تریبون‌هایی که دارید استفاده می‌کنید و این هوشیاری را به مردم می‌دهید تا کسی نفوذ نکند و به عبارتی از مرز جغرافیایی و همچنین مرز فکری و اندیشه‌ای حراست و پاسداری می‌کنید.

رئیسی تاکید کرد: امنیت کشور مرهون هوشیاری علمای اهل سنت و شیعیان است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه هنوز وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به ویژه طبقه محروم جامعه و فقرا برطرف نشده است، اظهار داشت: شاهدیم بعضی از کارگاه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند، تحصیل‌کردگان ما بیکار هستند و این زیبنده جامعه نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: این زیبنده نیست که هر روز در جامعه ما شاهد اخبار ناگوار باشیم. ما نباید شاهد باشیم که در خانواده‌ها افراد تحصیل‌کرده حضور داشته باشند اما دنبال شغل بگردند و مادری بگوید من حاضرم از بین این فرزندانم فقط یک نفر کار کند تا مشکل ما برطرف شود.

وی با بیان اینکه منابع در کشور ما کم نیست، خطاب به علمای اهل سنت گفت: ما کشور ثروتمندی هستیم و باید از ثروت‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یکی از این ثروت‌ها را سواحل دریا که در اختیار ایران است برشمرد و گفت:‌ در اتحادیه اروپا برخی کشورها هستند که ارتباط خیلی کمی با ساحل دریا دارند، اما تا ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی را از آن تأمین می‌کند، اما ما سه هزار کیلومتر داریم اما سه درصد آن را تولید می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: عزیزان، مشکل کشور کمبود آب نیست، بلکه مدیریت آب، خاک و انرژی است. به اعتقاد بنده ما می‌توانیم با استفاده بهینه از این منابع مشکل اشتغال را حل کنیم تا دیگر شاهد و ناظر آن نباشیم که کارگاه‌ها تعطیل شوند.

وی بار دیگر خاطرنشان کرد: منابع در کشور کم نداریم و این موضوعی که از سوی بنده مطرح و بر آن تأکید دارم، ادعا و یا شعار انتخاباتی نیست. بنده به دنبال هوا و هوس برای دستیابی به مقام ریاست جمهوری نیستم. در جایگاه ارزنده ای (آستان قدس رضوی) قرار دارم و حاضر نیستم آن را با هیچ جایگاه دیگری عوض کنم، اما وقتی می‌بینم عزیزانی با چشم اشکبار می‌گویند مشکل اشتغال داریم، نمی‌توانم از کنار آن بگذرم؛ می‌توانیم با استفاده بهینه از امکانات و منابع، مشکلات مردم را برطرف کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش با بیان این مطلب «بنده به خدمات دولت‌های گذشته احترام می‌گذارم» در عین حال اظهار داشت: معتقدم باید وضعیتی را که در آن قرار داریم، تغییر کند. ما نیاز به مدیریت جهادی، انقلابی و کارآمد داریم؛ معتقدیم می‌تواند همه ظرفیت‌ها به ویژه جوانان استفاده کرد. باید این خط‌کشی‌ها برداشته شود. ما همه شهروند هستیم و دیدیم که این شهروندان (سنی، کرد، ترکمن، بلوچ، عرب و فارس) در جنگ ظاهر شدند؛ چراکه مشکل کشور مشکل همه است.

حجت‌الاسلام رئیسی بر این باور است باید فرای احزاب، فرای گویش‌ها و گرایش‌ها، همه در مدیریت و اداره کشور و در راستای پیشرفت کشور سهیم باشند.

وی با بیان اینکه خط‌کشی‌ها به نفع هیچ کس نیست، افزود: دغدغه و مطالبه یک اهل سنت و یا برادر ترکمن با برادر دیگر ما چه فرقی دارد. ما همه برادریم، نمی‌شود سفره یک برادر ترکمن یا اهل سنت ما خالی باشد و ما به آن اهمیت ندهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه نماد ما کارت ملی است، اظهار داشت: عزیزانی که من را می‌شناسند با مَشرَب فکری و عقیدتی‌ام آشنایی دارند. بنده در زمان خبرگان وعده داده بودم که دو ماه یک بار به حوزه انتخاباتی‌ام مراجعه می‌کنم و به این وعده هم عمل کردم.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: می‌شود بحران بیکاری را حل کرد، با کمک شما و همه دلسوازن و با برداشتن این خط‌کشی‌ها می‌شود این اقدامات را با توکل به خدا و استفاده از همه ظرفیت‌ها و حضور جوانان برطرف کرد.

"می توان با کمک شما علما و با باور توانمندی های جدی مردم مشکل کشور را حل کنیم؛ من این موضوع را به آقایان علما محدود نمی کنم و هرکس بتواند کمک کند مشکلات را حل کنیم از استاد دانشگاه تا فردی که در کسوت روحانیت قرار دارد می توانیم با هم همراه باشیم. "

وی با بیان اینکه رقیب خاصی در انتخابات نداریم، اظهار داشت:‌ ما فقط آمده‌ایم که فقر مطلق نباشد، فساد نباشد، دغدغه علما را برطرف کنیم، آمده‌ایم تا شاهد فساد نباشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام که گرهی از کار و مشکلات مردم باز شود، ‌از این رو به چیز دیگری فکر نمی‌کنم و امیدوارم آنچه خیر و صلاح مردم است، رقم بخورد.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین به روابط ایران با همسایگان خود در منطقه پرداخت و گفت:کشور ما امروز در منطقه باید اولویت را ارتباط با همسایگان قرار دهد.

بنابر این گزارش قبل از سخنان حجت‌الاسلام رئیسی تعدادی از علمای اهل سنت به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه پرداختند و حمایت خود را از کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی اعلام و ابراز امیدواری کردند ان‌شاءالله بتوانیم جشن پیروزی حجت‌الاسلام را در انتخابات ریاست جمهوری برگزار کنیم.

پس از پایان سخنرانی حجت الاسلام رئیسی تعدادی از علمای اهل سنت با ایشان عکس یادگاری گرفتند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام «رئیسی»

نظر شما