شناسهٔ خبر: 134432 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ماموریت رئیس مجلس برای بررسی مشکلات «موسسه مالی کاسپین»

موسوی لارگانی43 عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از ماموریت لاریجانی برای بررسی مشکلات موسسه مالی کاسپین خبر داد.

به گزارش«نماینده» حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از ماموریت علی لاریجانی رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی مشکلات موسسه مالی کاسپین خبر داد و گفت: براساس این مأموریت، قرار است کمیسیون اقتصادی مشکلات مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین را بررسی و رفع کند.

وی افزود: در راستای مأموریت محوله از سوی رئیس مجلس به اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکلات مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین، قرار است ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی روز (دوشنبه ۲۲ اسفند) در این کمیسیون حضور یابد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی وظیفه خود مبنی بر نظارت بر این مؤسسات را به درستی انجام نداده است، گفت: موسسه "کاسپین" و بسیاری از موسسات غیرمجاز که مشکل‌ساز شدند، از بانک مرکزی مجوز داشته‌اند و در تابلوهای نصب شده بر سر در موسسه عبارت تحت نظارت بانک مرکزی را درج کرده‌اند. بانک مرکزی باید پیش از بروز مشکلات به موضوع ساماندهی موسسات مالی و اعتباری ورود پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی با اشاره به اعتراضات بسیاری که سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری «کاسپین» و همچنین تجمع پی در پی آنها در مقابل مجلس، تصریح کرد: با توجه به اعتراضات بسیار سپرده‌گذاران، رئیس مجلس به اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مأموریت داد که با دعوت از رئیس و مسئولان بانک مرکزی و همچنین سایر مسئولان ذیربط مشکلات سپرده‌گذاران موسسه "کاسپین" را رفع و با ارائه راهکاری مناسب مشکل این موسسه و سایر موسسه‌های مالی و اعتباری را حل کنند.

نظر شما