شناسهٔ خبر: 119476 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

بانک در گفتگو با هفته نامه«نماینده»:

حضورم در حزب"اعتدال و توسعه" منافاتی با فعالیتم در دولت ندارد

بانک/2 رئیس هئیت اجرایی حزب اعتدال و توسعه می گوید:۱۶ سال است که عضو این حزب هستم بدون آنکه از امکانات دولتی برای این حزب استفاده کنم به همین جهت حضور من منافاتی با فعالیتم در دولت ندارد.

گروه سیاست «نماینده» - اوایل دی‌ماه سال گذشته محمد نبی حبیبی “دبیر کل حزب موتلفه اسلامی”  در کنگره جمعیت ایثارگران از فعالیت‌های انتخاباتی اعتدال و توسعه سخن گفت و خبر داد: این حزب گره زدن زلف مسئولان رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان را انجام می‌دهد و این نه تحلیل بلکه خبر است.

این مواضع باردیگر به صورت مشروح در گفتگو با «نماینده» مطرح شد به همین جهت برآن شدیم تا موضع یاران تحزب گرای رئیس جمهور را در این زمینه جویا شویم.

پس از عبور از اعضای موسس حزب اعتدال و توسعه به مرتضی بانک رسیدم، فردی که این روزها در اکثر نشست ها و همایش های حزب متبوعش شرکت می کند تا در جایگاه رئیس هئیت اجرایی حزب مواضع همفکرانش را در جغرافیای سیاسی بیان کند.

مرتضی بانک همچون سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید می کند این حزب در گذشته هم فعال بود و هم اکنون نیز مهمترین برنامه خود را بر عضوگیری، آموزش و مشارکت جامعه متمرکز کرده است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه به انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و با توجه فعالیت فعالان سیاسی و نفش آفرینی آنها در این دوره از انتخابات، گفت: فعالان سیاسی باید مجلسی را ایجاد کنند که برای آینده توسعه و تضمین مسائل اجتماعی حرکت کند.

حزب اعتدال و توسعه استراتژی انتخاباتی خود را "هم این و هم آن" اعلام کرده است. این موضع از سوی غلامعلی دهقان"سخنگوی حزب اعلام شد. وی با بیان اینکه فهرست انتخاباتی "اعتدال و توسعه" همانند کابینه روحانی خواهد بود، گفته بود: حزب اعتدال و توسعه همیشه جمعی از شایستگان را که رویکردی اعتدالی داشتند و فراسوی یک جناح سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و میانه‌رو انتخاب و به مردم معرفی می‌کرد و در انتخابات آینده مجلس نیز تقریبا لیست حزب اعتدال و توسعه مثل کابینه دکتر روحانی خواهد بود که اسم آن را "همین و همان" نامیدم.

تاکید همین مواضع از سوی اعتدال گرایان علامت سوال هایی را برای جریان رقیب آنها که در اردوگاه اصولگرایان تعریف می شوند ایجاد کرد، چنانچه محمد نبی حبیبی"دبیرکل حزب موتلفه" به صراحت از شیوه انتخاباتی دولتمردان تدبیر و امید انتقاد و تصریح کرد: اطلاع داریم برخی از دولتمردان هم مشغول تشکیل کمیته های انتخاباتی هستند؛ سمت دولتی نیز دارند بنابراین رئیس جمهور باید مراقبت کند ضمن اینکه باید به این نکته مهم توجه داشته باشند نباید در فعالیت های حزبی و تشکیلاتی از امکانات دولت استفاده کنند.

بانک در مقام پاسخگویی این اظهارات در آمد و با اشاره به نگرانی هایی که از سوی برخی از اصولگرایان منجمله موتلفه اسلامی اعلام شده است به سابقه خود در این حزب پرداخت  و گفت: بنده ۱۶ سال است که عضو حزب اعتدال و توسعه هستم بدون آنکه از امکانات دولتی برای این حزب استفاده کنم به همین جهت حضور من منافاتی با فعالیتم در دولت ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درخصوص اینکه حزب اعتدال و توسعه در برخی از جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان شرکت می کند و این شبهه ایجاد شده تا امکانات دولت در سامانه های انتخاباتی یک جریان استفاده شود، می گوید: تمام عناصر سیاسی در جریانات سیاسی شرکت می کنند کما اینکه برخی عضو حزب موتلفه هستند و برخی هم در گذشته عضو این حزب بودند.

وی به یکی از اصولی که باید در انتخابات مورد توجه قوه مجریه قرار گیرد پرداخت و گفت: ایجاد  فضای سیاسی در داخل که احزاب و تشکل‌ها بتوانند به بهترین نحو ممکن اقدمات اجتماعی خود همانند انتخابات را در چارچوب قانون  پیش ببرند مسئله ای  که دولت باید به آن توجه کند.

 

نظر شما