شناسهٔ خبر: 116837 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تشریح برنامه‌های روز استکبارستیزی/راهپیمایی دانشجویان از مقابل دانشگاه تهران تا لانه جاسوسی

همزمان با سالروز ۱۳ آبان دانشجویان بسیجی از مقابل دانشگاه تهران تا لانه جاسوسی راهپیمایی می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، حسین کاشانی پور رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در ستاد مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به رویکردهای مراسم یوم الله ۱۳ آبان اظهار کرد: رویکردهای محوری این ستاد در برگزاری مراسم ۱۳ آبان شامل نمایاندن خشم انقلابی ملت ایران علیه استکبار جهانی، آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی از ماهیت استکبار، توجه ویژه به مسئله نفوذ به عنوان هدف محوری استکبار، نمایاندن ظرفیت‌های ضد استکباری مردم و نخبگان و تاکید بر استمرار استکبارستیزی ملت و حمایت از مظلومان عالم می‌شود.

وی به کمیته‌های این ستاد اشاره کرد و گفت: ۱۱ کمیته در تهران و در استان‌ها نیز با ۱۰ کمیته تشکیل شده است، به جز کمیته‌های زمینه‌ساز فعالیت‌ها، کمیته‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی، طلاب و روحانیت، هیئت مذهبی، کمیته جدیدالتأسیس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تشکیل‌دهنده این ستاد در سراسر کشور هستند.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در ادامه با تشریح برنامه‌های ۱۳ آبان تصریح کرد: بالغ بر ۲۰ هزار برنامه در سراسر کشور به منظور بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان برگزار می‌شود و نزدیک به هزار نقطه از کشور مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان برگزار خواهد شد.

کاشانی پور ادامه داد: مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا و همزمان در سراسر کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: بالغ بر ۳ هزار و ۱۰۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم ۱۳ آبان امسال را در تهران و استان‌های کشور پوشش خبری خواهند داد که ۵۱۰ نفر از آنها در تهران اقدام به پوشش خبری خواهند کرد و  در این میان ۱۰۶ نفر از نمایندگان رسانه‌های خارجی خواهند بود.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان به برشمردن برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان پرداخت و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع استکبارستیزی، همایش‌ها و نشست‌ها، پخش تولیدات تصویری، برگزاری مسابقات فرهنگی، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس و به طور خاص با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه فتح شاهد، برگزاری تریبون‌های آزاد دانش آموزی، تولیدات مکتوب شامل جزوات و ویژه‌نامه‌ها، انتشار پوسترها و نقاشی‌های ضد استکباری، ایجاد کمپین مرگ بر آمریکا ۲۰۱۵، برگزاری نقد فیلم و بررسی جنگ نرم استکبار از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

کاشانی پور گفت: امسال آغاز سومین جشنواره بین‌المللی جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" را با شرکت بیش از ۵۰ کشور دنیا برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: رونمایی متعدد از کتب، تصاویر و تولیدات ویژه ضد استکباری از جمله رونمایی از کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و «عکس داستان یک پرچم» برنامه‌های ویژه یوم‌الله ۱۳ آبان است که رونمایی از این تولیدات در حاشیه مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در خیابان طالقانی، میدان ولیعصر، محوطه لانه جاسوسی آمریکا در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با بیان اینکه روز ۱۳ آبان تبلور ظلم ستیزی و عزت خواهی ملت ایران است، اظهار کرد: در این روز لبیک به ندای هل من ناصر حسینی با فریاد کوبنده «مرگ بر آمریکا» را خواهیم داشت.

کاشانی پور با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا برای ما امنیت و اشتغال می‌آورد، گفت: استکبار با تحریم‌های فلج‌کننده هدف تسلیم کردن ملت ایران را داشت و با تکرار گزینه‌های روی میز هدف مخدوش کردن امنیت ما را دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: استکبارستیزی ملت ایران روز به روز به نفوذ ملت ایران افزوده و سیاست‌های استکبارستیزی را با شکست مواجه کرده است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان تاکید کرد: کسانی که برجام را آغاز پایان شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دانند، به ملت ایران تعلق ندارند و ما کوچک‌ترین علم سیاسی را برای آنها قائل نیستیم. آمریکا اگر برای مذاکره با ایران پای میز حاضر شد، برای توطئه بود و از جهت استیصال وارد مذاکره شد.

کاشانی پور با بیان اینکه شعار "مرگ بر آمریکا" در روز ۱۳ آبان با قوت و صلابت بیشتری سر داده خواهد شد، گفت: این روز، تبلور خشم انقلابی ملت ایران علیه آمریکا و پیامی به کسانی است که در داخل کشور آرزوی بازگشت آمریکا را به ایران دارند.

وی همچنین از دیدار دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم با رهبر معظم انقلاب در سالروز یوم‌الله ۱۳ آبان خبر داد و گفت: این دیدار قرار است صبح فردا (سه شنبه) برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت بزرگ ایران اسناد روشن گویا و غیرقابل انکاری دارد، تصریح کرد: حوادث ۱۳ آبان ماه در سال‌های ۴۳ و ۵۷ و جنایت‌های رژیم وابسته دیکتاتوری پهلوی علیه ملت ایران که با هدایت و پشتیبانی مستقیم آمریکا که کودتاها و طراحی‌های دشمنانه‌ای را برای نابودی نظام مردم سالار دینی ایران اسلامی پس از انقلاب انجام داده‌اند، هیچ جای تردیدی را برای صاحبان عقل و خرد و واقع بینان باقی نمی‌گذارد که امریکا به عنوان مصداق کامل استکبار از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ملت ایران  و تسلیم کردن این ملت سرافراز فروگذار نکرده است.

کاشانی پور آخرین تلاش‌های آمریکای مستکبر و ازنابش را در مسئله هسته‌ای و کارشکنی در سایر عرصه‌های پیشرفت ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا پس از امتحان انواع درگیری‌های سخت و نرم برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران در طی سالیان گذشته تلاش‌های خود را در مسئله هسته‌ای و کارشکنی در سایر عرصه‌های پیشرفت ایران اسلامی انجام داد چرا که آمریکای از در رانده شده پیوسته برای منفذی برای ورود به ایران اسلامی و تحمیل خواسته‌های خود بوده است.

وی ادامه داد: تعابیری همچون وضع تحریم‌ها برای فلج کردن ملت ایران برچیدن تمامی تأسیسات هسته‌ای و همزمان تهدیدهای پیاپی نظامی و به رخ کشیدن گزینه‌های توخالی روی میز و حمایت همه جانبه از فتنه گران در سال ۸۸ و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های رسانه‌ای، ‌ تبلیغاتی و مجازی به آنان، نمونه‌های روشن دشمنی به آمریکا با ملت و نظام اسلامی ایران است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت استکبارستیزی هشدارهای رهبر انقلاب بر منتفی بودن مذاکره ایران با آمریکا و تاکید بر مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ بیانگر استمرار استکبارستیزی ملت ایران و شناختن آمریکا به عنوان مصداق کامل استکبار است که از حکمت و اندیشه بلند و عزت خواهی رهبر معظم انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

کاشانی پور خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است حضور آمریکا در جمع مذاکره کنندگان ناظر بر استیصال این کشور مستکبر و ناکامی‌های پیاپی او در پیگیری‌های سیاست‌های مداخله جویانه و تجاوزکارانه در منطقه و جهان است که با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های کلیه دست اندرکاران بخصوص تیم مذاکره کننده، نمایندگان دیپلماسی کشور و التزام همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی به دستورات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بخصوص نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور، آزمون بزرگی را برای ملت بزرگ و مسئولان کشور با سرافرازی و عزت قرین خواهد کرد.

وی افزود: آنچه مهم است حرکت در مسیر نورانی اسلام، قرآن و الگو قراردادن بندگی خدا، استکبارستیزی، انبیای الهی بخصوص سید و سالار شهیدان و سرور آزادگان امام حسین (ع) است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، این روز را روز تبلور ظلم ستیزی و عزت خواهی ملت ایران و لبیک به ندای هل من ناصر ینصرونی با فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با پیروی از آموزه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و در لبیک به رهبر حسینی خود در این روز، آمادگی خود را برای ایجاد سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان بخصوص آمریکا اعلام خواهند کرد.

همچنین، همزمان با سالروز استکبارستیزی در ۱۳ آبان اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران از مقابل دانشگاه تهران به‌سمت لانه جاسوسی راهپیمایی می‌کنند.

نظر شما