شناسهٔ خبر: 114485 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آقامحمدی در گفتگو با«نماینده»:

رئیس مجلس خلاف آئین نامه عمل کرد/ اینکه می گویند پیشنهادها پس گرفته شد خلاف واقع است

«ابراهیم آقامحمدی» در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن انتقاد از مدیریت رئیس مجلس می گوید: این کار که امروز توسط رئیس مجلس انجام شد تزلزل، تضعیف و از راس امور پایین آمدن مجلس است.

ابراهیم آقا محمدی "عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس" در گفتگو با «نماینده»، با اشاره به تصویب جزئیات برجام در جلسه امروز مجلس، گفت: آقای رئیس مجلس برخلاف متن صریح آئین نامه اجازه نداد پیشنهادات مطرح شود، متاسفانه در صحن علنی اعلام شد آقایانی که پیشنهاد داشتند پیشنهادهای خود را پس گرفتند. یکی از آقایانی که پیشنهاد چاپ شده داشت بنده بودم، بنده با سایر دوستان هم صحبت کردم هیچ یک از آنها پیشنهادهایشان را پس نگرفته بودند.

وی تصریح کرد: امروز در مجلس اقدامی خلاف قانون صورت گرفت و اثر این اقدام شاید معلوم نباشد اما این کار که توسط رئیس مجلس انجام شد تزلزل، تضعیف و از راس امور پایین آمدن مجلس است. اینکه می گویند پیشنهادها پس گرفته شد حرفی خلاف واقع است و به هیچ وجه صحت ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه درباره اینکه گویا شب گذشته جلسه ای با لاریجانی برگزار شد و قرار بود پیشنهادها از طرف فراکسیون اصولگرایان گنجانده شود اما این اقدام نیز اعمال نشد، اظهارداشت: از جلسه خبر ندارم و نمی دانم از طرف فراکسیون اصولگرایان چه کسی شرکت کرده بود آنچه مسلم است فراکسیون سلب حقوق نماینده را نمی کند، اگر هم توافقی شد این توافق باید برابر آئین نامه پیش می رفت و پیشنهادات مطرح می شد، مخالف و موافق صحبت می کرد و در نهایت رای گیری انجام می شد.

آقا محمدی اضافه کرد: به فرض هم چنین جلسه ای بود اما به هیچ وجه نمی تواند باعث شود تا آئین نامه زیر پا گذاشته شود چون نمایندگان مجلس به آئین نامه رای داده اند و به تائید شورای نگهبان هم رسیده است از این رو یک نفر نمی تواند خلاف آن عمل کند اما امروز اقدامات خلاف آئین نامه بود.

وی با بیان اینکه بنده با رئیس مجلس صحبت کردم، گفت: به او گفتم شما مجلس را تعطیل می کنید و چرا آئین نامه را رعایت نمی کنید!؟

نظر شما