شناسهٔ خبر: 114475 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توکلی در صحن علنی مجلس:

فرصت‌ندادن به نمایندگان جهت ارائه پیشنهادات برای مجلس مضر است

توکلی/2 نماینده مردم تهران در مجلس تصویب ۲۰ دقیقه‌ای مهمترین موضوع سیاست خارجی کشور و عدم اجازه برای طرح پیشنهادات را برای تصویب مجلس مضر برشمرد.

به گزارش «نماینده»، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ مهر در تذکری شفاهی گفت: هیأت رئیسه برای اداره مجلس طبق آیین‌نامه سوگند یاد کرده است جنابعالی - لاریجانی - در عرض ۲۰ دقیقه مهمترین موضوع سیاست خارجی کشور را به سرانجام رساندید. در حالی که همه مسائل مورد نظر شما با رعایت آیین‌نامه قابل حصول بود.

وی تصویب این رأی را برای مجلس مضر خواند و اظهار داشت: روز یکشنبه که متأسفانه مانور تفرقه بود و در کارهای مقدماتی بعضی عهدشان را رعایت نکردند و آن طور که نباشد می‌شد.

توکلی در ادامه گفت: امروز هم که جزئیات را می‌خواستیم بررسی کنیم شما اجازه ندادید هیچ پیشنهادی مطرح شود. این کار از نظر قانونی اشکال دارد.

به گزارش فارس، لاریجانی در توضیح گفت: اولاً که کلیات طرح در جلسه قبل با بحث زیاد و قبل کافی تصویب شده بود. یعنی اصل ماده واحده مورد قبول بوده است.

وی ادامه داد: درباره جزئیات هم پیش از جلسه صحبت شد و یک وفاقی حاصل شد که در کل ما این را بپذیریم با توجه به مشکلاتی که کشور دارد بنابراین نمایندگان کمک کردند و الزامی هم نبود.

لاریجانی گفت: دوستان لطف کردند و کمک کردند که این مسئله انجام شود و یک قواره‌هایی هم وجود دارد که بنا بود رعایت شود.

نظر شما