شناسهٔ خبر: 113974 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دهقان مطرح کرد؛

نهیب کم سابقه رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکره با امریکا

عضو هیئت رئیسه مجلس: مخاطب اول نهیب کم سابقه رهبر معظم افرادی است که ساده لوحانه مسیر نفوذ آمریکا در کشور را هموار می کنند.

به گزارش «نماینده»، محمد دهقان در جلسه اساتید دانشگاه فردوسی، گفت: از ابتدا با هوشمندی رهبر انقلاب فقط مجوز مذاکره در زمینه هسته ای به تیم مذاکره کننده داده شده بود و اگر دامنه مذاکرات به مسایل دیگر کشیده می شد به دلیل گستره اختلافات و حقه بازی آمریکا یی ها مذاکرات به هیچ نقطه معینی نمی رسید.

وی افزود: با وجود اینکه آمریکایی ها پس از توافق هسته ای مدام بر دشمنی خود با ایران تاکید می کنند و نتیجه این توافق را مهار همه جانبه ایران تلقی می کنند برخی افراد با نادیده گرفتن عمق دشمنی آمریکا و اسرائیل با ایران سعی دارند روز به روز خودشان را صمیمی تر از گذشته با امریکا نشان دهند.

نماینده چناران و طرقبه شاندیز با اشاره به سیاست های آمریکا در حمایت از اسرائیل و حکام سعودی و سایر مزدوران خود در منطقه اظهار داشت: آنها که تصور می کنند آمریکا یی که در کشور های منطقه در حال جنگ با یاران انقلاب اسلامی است و در برابر ایران در همه عرصه ها در گیری دارد و الحمد لله شکست هم خورده است امروز به دنبال عادی کردن روابط با ایران است آنها افراد ساده اندیش و سطحی هستند.

دهقان ادامه داد: برخی افراد بدون اینکه منتظر نتیجه مذاکرات هسته ای باشند به خاطر سادگی سیاسی، علیرغم هشدارها ی رهبر معظم به دنبال تطهیر چهره آمریکا در داخل کشور و تنزل در برابر خواست آنها هستند.

وی گفت: همان گونه که رهبری معظم در گذشته بیان داشتند توافق هسته ای آزمون بزرگ آمریکایی هاست تا حسن نیت خود را در قبال ایران اثبات کنند، اگر بر فرض نزدیک به محال این رژیم دست از دشمنی و فشار بر جمهوری اسلامی برداشت با تشخیص رهبر معظم ممکن است گام دیگر برداشته شود.

دهقان افزود: آمریکا در پی آنست که ناکامیها و شکست های خود از ایران را از طریق نفوذ سیاسی و امنیتی در ایران جبران کند.

در این جلسه دهقان به سوالات اساتید در خصوص محتوای برجام و نظرات نمایندگان درباره آن پاسخ داد.

نظر شما