شناسهٔ خبر: 112896 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایران ویج

امن ترین خودروهای دنیا را بشناسید

تولید خودرو سالهاست کمپانی‌های کوچیک و بزرگ تولیدکننده‌ی خودرو تو دنیا سعی میکنن تا از جدیدترین و بهترین روش‌های ایمن‌سازی محصولاتشون استفاده کنن یه سری از این فناوری‌ها سراسریه و یه تعدادیشون هم انحصاری و اختصاصی اون شرکته.

به گزارش «نماینده» خیلی از مدل‌های حتی تو ایران هم به راحتی پیدا میشه و خیالتون راحته که در ازای هزینه‌ی پرداختی حداقل میتونین از ایمن‌ترین خودروهای وارداتی لذت ببرین. به هر حال هر کسی که پول میده دوست داره امنیت جونش هم تضمین باشه و ماشینی سوار بشه که بیشترین امکانات و ایمنی رو در اختیارش بزاره.
اما از اونجایی که دلمون میخواد بدونیم همیشه تو هر زمینه‌ای بهترین‌ها کدوم‌ها هستن، برای همین تو مطلب امروز میخوایم ایمن‌ترین خودروهای دنیا رو تو سال ۲۰۱۵ معرفی کنیم تا ببینیم که از نظر استانداردهای لازم کدوم مدل‌ها ایمن‌ترین نمونه‌ها هستن. با ایران ویج همراه باشین.

سوبارو لگاسی ۲۰۱۵

این خودرو که تولید یکی از کمپانی‌های ژاپنیه به دلیل به کارگیری جدیدترین فناوری‌های ایمنی تو این مدل، جزو امن‌ترین محصولات دنیا به شمار میره. این مدل تونسته امتیاز ۵ ستاره رو به عنوان عملکرد برتر NHTSA از آن خودش کنه و از نظر قوانین دولت فدرال و IIHS تو تمامی زمینه‌ها با موفقیت بیشترین امتیازات رو به خودش اختصاص داده.
به لطف استفاده از فناوری EyeSight که حتی روی مدل‌های ارزونتر این کمپانی هم نصب شده و سیستم‌های دیگه‌ای چون تشخیص نقطه کور، سیستم هشدار ترافیک پشت سر، سیستم هشدار جدا شدن مسیر، کروز کنترل انطباقی و سیستم جدید ترمز، سوبارو لگاسی جزو بهترین و ایمن‌ترین خودروهای دنیاست که کمتر از ۲۵ هزار ۵۰۰ دلار قیمت داره.

ولوو اس ۶۰ مدل ۲۰۱۵

غیر ممکنه بخواین تو دنیای خودرو از ایمنی و محصولات امن صحبت کنید و اسم کمپانی سوئدی ولوو به میون نیاد. این شرکت مشهور تو تمامی مدل‌های سواری، اتوبوس و کامیونی که تولید میکنه از جدیدترین و تخصصی‌ترین فناوری‌های ایمنی روی مدل‌های مختلف استفاده میکنه که باعث میشه تو تست‌های تصادف بیشترین امتیازات رو از آن خودش کنه. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها IIHS و دولت فدرال بالاترین امتیازات رو برای این خودرو در نظر گرفتن.
به اعتقاد خیلی‌ها ولوو اس ۶۰ ایمن‌ترین مدل دنیاست و میشه گفت با خیال راحت میتونید توش بشینید. تمام سیستم‌های جدید ایمنی و بسیاری از تکنولوژی‌های انحصاری ولوو روی این خودرو تعبیه شده که برخی از اونا روی لوکس‌ترین و گرون‌ قیمت‌ترین مدل‌ها در نظر گرفته نمیشه.

هیوندای جنسیس ۲۰۱۵

خبر خوش برای ما اینه که هیوندای جنسیس تو مدل‌های مختلف سدان و کوپه تو بازار ما حاضره و اینخودرو جزو ایمن‌ترین نمونه‌های دنیاست. تو نمایشگاه‌های آلمان، ژاپن و دیترویت آمریکا جنسیس ۲۰۱۵ تونسته لقب بهترین و ایمن‌ترین مدل رو به خودش اختصاص بده که این برتری رو مدیون بهترین امکانات ایمنی که داره.
این خودرو یه مدل لوکس و با کیفیت به شمار میره و یکی از بهترین تکنولوژی‌های ایمنی روی اون سیستم ترمز خودکار اورژانسیه که باعث میشه تو تست‌های IIHS بیشترین امتیازات رو به دست بیاره. سیستم انحصاری Sensory Surround Saftey و سیستم‌های تشخیص نقطه‌ی کور، هشدار ترافیک پشت خودرو، دستیار هوشمند راننده، دستیار هوشمند تشخیص تغییر مسیر جاده، سیستم فرمان‌پذیری هوشمند فقط بخشی از تکنولوژی‌های ایمنی این مدله.

مزدا ۳ مدل ۲۰۱۵

یه خبر خوب دیگه اینه که مزدا ۳ هم تو بازار ماست و این خودروی ژاپنی که تو کشور ما طرفدارای زیادی هم داره و فروش خوبی داشته جزو ایمن‌ترین مدل‌های دنیاست. کلا ژاپنی‌ها و آسیایی‌ها تو بهره‌گیری از برترین تکنولوژی‌های ایمنی تو دنیا حرف اول رو میزنن و مزدا ۳ تو هر دو مدل سدان و هاچ‌بک امن‌ترین خودروها هستن.
تمامی سیستم‌های جدید و استاندارد مثل تشخیص نقطه‌ی کور، سیستم هشدار ترافیک پشت، سیستم دوربین عقب، سیستم دوربین فراگیر، سیستم هشدار برخورد و تصادف از جلو، سیستم ترمزهای هوشمند شهری و سنسورهای لیزری تشخیص فاصله روی مزدا ۳ مدل ۲۰۱۵ نصب شده و خیلی از تکنولوژی‌های ایمنی انحصاری این کمپانی ژاپنی هم روی این مدل تعبیه شده.

مرسدس بنز M Class مدل ۲۰۱۵

همیشه به جز ولووی سوئد، این مرسدس بنز آلمان بوده که ایمن‌ترین خودروها رو تولید میکنه و از نظر استانداردهای مختلف و موسسات ایمنی بیشترین امتیازات بهش تعلق میگیره. بیشتر این موضوع به اصول مهندسی مرسدس بنز و فناوری آئرودینامیکش برمیگرده که تقریبا تو یک دهه اخیر کمترین آمار تصادفات و کشته‌ها مربوط به مدل‌های مرسدس بنز بوده.
دستیار هوشمند ممانعت از تصادف، سیستم هوشمند جلوگیری از چپ کردن خودرو، تکنولوژی انحصاری ترمز Pre-Safe و دیگر سیستم‌های ایمنی مدرن در کنار تکنولوژی‌های مرسوم باعث شده تا مرسدس بنز کلاس ام به زعم IIHS نه تنها تو کلاس خودش بلکه بین خودروهای دیگه هم جزو بهترین‌ها باشه. حالا باید منتظر باشیم تا مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۶ بیاد و گوی سبقت رو از کلاس ام بگیره.
بدون شک مدل‌های دیگه‌ای هم هستن که میتونن تو این فهرست قرار بگیرن. خیلی از تکنولوژی‌های مربوط به ایمنی خودرو تقریبا دیگه به یه استاندارد تو دنیا تبدیل شده و اگه روی مدل‌های مختلف نباشه یه جورایی بهشون اجازه‌ی تردد نمیدن. یعنی میشه گفت کیسه‌ی هوا و ترمز ABS که خیلی تو کشور ما درباره‌ش حرف زده میشه جزو ساده‌ترین و پایه‌ترین آپشن‌های روی خودروئه و کمپانی‌های بزرگ دنیا انقدر برای موضوع ایمنی ارزش قائلن که از بهترین و عجیب‌ترین تکنولوژی‌های ایمنی روز روی مدل‌های مختلفشون استفاده میکنن تا هم جون سرنشینان و خودروهای جلویی و پشتی حفظ بشه هم اینکه فروش بهتری داشته باشن.

برچسب‌ها:

نظر شما