شناسهٔ خبر: 111861 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در نشست ماهانه جامعه مهندسین مطرح شد؛

اظهارات باهنر درباره انتخابات، فاجعه منا و برجام

باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اتحاد اصولگرایی و مسئله انتخابات اظهار داشت: مسئله شاکله اتحاد اصولگرایی مشخص و جامعه روحانیت مبارز یک هیأت مرکزی نهایی می‌کند تا آن هیأت شورای هماهنگی اصولگرایان را تأسیس کند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین (جام)، به فاجعه منا اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه امسال حج مسلمانان با فاجعه عظیم منا ناتمام ماند و عید قربان و غدیر مسلمانان را به عزا تبدیل کردند.

وی افزود: جهان اسلام درحالی در فاجعه عظیم منا عزادار شد که باید در سرزمین خانه خدا امن الهی برقرار باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه از زمان تأسیس بنای کعبه مکرمه به‌دست حضرت ابراهیم(ع) توصیه شعار مقدس این بوده که این نقطه، نقطه امن الهی باشد، گفت:‌ سرزمین خانه خدا باید برای همه حتی برای موجوداتی که به دور از دایره انسانی هستند نیز امن باشد و در قوانین کشورهای اسلامی آمده اگر کسی به آن نقطه پناه ببرد تا زمانی که در آنجاست، در امان خواهد بود.

باهنر تأکید کرد: امروز این نقطه امن الهی متأسفانه تبدیل به قربانگاه حجاج شد و این به‌دلیل بی‌تدبیری، بی‌لیاقتی و بی‌عرضگی خاندان آل‌سعود است.

وی با تأکید بر اینکه خاندان آل‌سعود از پول نفت و زمین وحی استفاده می‌کنند، اما مشغول برادرکشی در یمن هستند، گفت: اینها همه توان‌شان را هم که متمرکز کنند باز هم نمی‌توانند به انجام یک کار مهم برسند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: آل‌سعود به اندازه عمر طولانی حکومت نکبت‌بارش تجربه داشته و انتظامات حج را به سرتیپ ها و امرای لشگر می‌سپردند واینها امروز در یمن درگیر خون و خونریزی هستند و حتماً مسئولیت را به یک مشت بی‌تجربه و سطحی‌نگر سپرده‌اند.

به گفته باهنر ما هنوز ریشه وقوع این فاجعه را نمی‌دانیم، اما اگر حسن‌ظن‌ها را کنار بگذاریم می‌توانیم این‌گونه تعبیر کنیم که شاید همان تروریست‌هایی که با پول اینها به‌وجود آمدند، ‌ در این داستان نیز بی‌نقش نباشند، بنابراین هرچه جلوتر می‌رویم عمق فاجعه بهتر روشن می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شاید در مجلس دولت را موظف کنیم که از طریق سازمان کنفرانس اسلامی اقدام عاجلی را برای مدیریت حج تمتع انجام دهد و حداقل مدیریت به مجموعه کشورهای اسلامی سپرده شود؛ چراکه اینها (آل‌سعود) ‌ نه توانش را دارند و نه ما دیگر اعتمادی به آن‌ها داریم.

باهنر خاطرنشان کرد: ما به دولتی که برای کشتن مسلمانان رسما دست در دست صهیونیست‌ها می‌گذارد و صهیونیست‌ها به دوستی با آل‌سعود و برعکس افتخار می‌کنند، ما اعتمادی به آن‌ها نداریم. این طایفه لیاقت برگزاری این مراسم استکبارشکن و بت‌شکن را ندارند و کشورهای اسلامی که شهید دادند، باید این موضوع را پیگری کنند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درمورد کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز گفت:‌ کمیسیون ویژه بررسی برجام کارش تمام شده و گزارش نهایی آن فردا یا حداکثر سه‌شنبه هفته جاری در مجلس قرائت می‌شود.

باهنر خبر داد: احتمال دارد مجلس به تصویب یک ماده واحده برود که بر طبق آن اجازه می‌دهیم که در عین مشخص کردند چارچوب خط قرمز دولت اجرائیات را شروع کند، اما به شرط‌ها و شروط‌ها که البته این شروط در خود آن ماده واحده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اتحاد اصولگرایی و مسئله انتخابات اظهار داشت: مسئله شاکله اتحاد اصولگرایی مشخص و جامعه روحانیت مبارز یک هیأت مرکزی نهایی می‌کند تا آن هیأت شورای هماهنگی اصولگرایان را تأسیس کند و ممکن است اعضای آن فعالان صرفاً سیاسی باشند و یا فعالان فرهنگی یا اقتصادی نیز در آن وارد شوند.

نظر شما