شناسهٔ خبر: 111075 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

آمار محصلین در سراسر کشور

مدرسه 43 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۵-۹۴ بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و ۱۳.۵ میلیون نفر دانش‌آموز مقاطع تحصیلی مختلف سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

به گزارش «نماينده»، محمد دیمه‌ور ظهر امروز در بازدید از مدارس شهرستان زیرکوه در جمع مدیران مدارس این شهرستان، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به کیفیت برسیم و آموزش و پرورش خلاق، فکور، موحد و پرتلاش و دلبسته به جایگاهش داشته باشیم، مدیران باید حصارهای جغرافیایی مدارس را بشکنند و با نگاه ویژه و استراتژیک به آموزش و پرورش، در چارچوب سند تحول بنیادین حرکت کنند.

وی ضمن تشریح ویژگی‌های مدیران موفق افزود: توسعه مدیریت دانش یکی از ویژگی‌های مدیران آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعامل با اولیای دانش‌آموزان به صورت شفاف و صریح و بیان الزامات برای آنان بسیار ضروری است.

دیمه‌ور مدیران را رهبران آموزشی دانست و بیان داشت: مدیران باید با برنامه‌‌ریزی و ساماندهی و توسعه مدیریت دانش در راستای رشد شکوفایی و اعتلای آموزش و پرورش گام بردارند.

وی سنگ‌بنای آموزش و پرورش را پایه اول ابتدایی عنوان کرد و افزود: باید با بکارگیری مجرب‌ترین معلمان در این پایه سنگ‌بنای آموزش و پرورش را مستحکم کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از همکاران خواست با مطالعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تعامل و ارتباط با اولیا با آمادگی هرچه بیشتر سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

دیمه‌ور آمادگی مدارس را برای برگزاری جشن شکوفه‌ها و بازگشایی مدارس بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: در سال ۹۵-۹۴ بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی و ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز مقاطع تحصیلی مختلف سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از ۸۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در کشور به مدرسه بروند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این نهاد در سال تحصیلی جدید با افزایش کمی مواجه است، اذعان داشت: تلاش‌های همکاران فرهنگی در راستای پروژه مهر ستودنی است به‌ویژه که خراسان جنوبی همواره در این مسئله پیشتاز بوده و عملکرد مثبت داشته است.

دیمه‌ور یادآور شد: امیدواریم با مشارکت اولیا و خانواده‌ها و همراهی و همدلی مسئولان، نهاد تعلیم و تربیت به اولویت نخست خود یعنی تعلیم و تربیت بپردازد تا آینده درخشانی برای کشور رقم زده شود

نظر شما