شناسهٔ خبر: 107527 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انصاری:

برجام در قالب لایحه به مجلس فرستاده نمی‌شود

انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برجام در قالب لایحه به مجلس فرستاده نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»، مجید انصاری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا لایحه برجام به مجلس فرستاده می‌شود یا خیر، گفت: همانطور که رئیس جمهور گفتند دولت درباره برجام چیزی را امضا نکرده که بخواهد در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند.

وی افزود: ما همیشه با مجلس در همه زمینه‌ها تعامل داشته‌ایم و پیرامون این مسئله هم با قوه مقننه تعامل خواهیم داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت همانند گذشته هرگاه مجلس لازم بداند چه در جلسه غیرسمی نمایندگان و چه در کمیسیون‌های ذی‌ربط و کمیسیون برجام اگر اطلاعاتی بخواهند یا دعوت کنند مسئولین ذی‌ربط به جلسات خواهند رفت اما چیزی تحت عنوان لایحه به مجلس ارائه نمی‌شود.

انصاری همچنین درباره برنامه ششم توسعه یادآور شد: امسال باید این قانون را تقدیم مجلس کنیم، در برنامه‌های گذشته نیز یک سلسله احکام دائمی وجود داشت که دولت در خصوص بودجه اقدام خوبی انجام داد و احکام دائمی لوایحه بودجه را استخراج و طی یک لایحه تقدیم مجلس کرد که تبدیل به قانون دائم شد.

وی ادامه داد: احتمالاً‌ همین اقدام درباره برنام توسعه ششم انجام می‌شود، چون برخی از احکام برنامه پنجم و پیشین احکام دائم هستند و مرتب تکرار شده‌اند و به نوعی برای همیشه قانون دائمی هستند احتمالاً این احکام در یک لایحه تقدیم مجلس خواهد شد و یکسری سلسله احکام هم که مربوط به برنامه ششم است که ان‌شاءالله تقدیم مجلس خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: از فرصت باقی‌مانده مجلس نهم حداکثر استفاده رابا همکاری نمایندگان در جهت تصویب قوانین مورد نیاز و تقدیم لوایح و طرح‌هایی که دارای اولویت هستند داشته باشیم.

نظر شما